Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 492 van 866 EersteEerste ... 392442482490491492493494502542592 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.911 t/m 4.920 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik heb beiden gehad. Als ik zou MOETEN kiezen zou het idd de Boss worden. Volgens mij had de Boss (DD7) alleen geen loop functie?
    Niet heel uitgebreid, maar ik gebruik mijn DD-7 voornamelijk voor loopen. Geen undo of redo, geen mogelijkheid tot opslaan, geen mogelijkheid om uit te zetten zonder te wissen (tenzij met volumeknop).

Standaard

Spark booster ooit getest, beviel me prima! Was op zoek naar een lichte overdrive, dat kan die ook nog. Is dus niet puur een cleane boost.
    Daarnaast had de toonregeling een heel breed en functioneel bereik.

Uiteindelijk gegaan voor een way huge pork loon vanwege het iets grotere bereik in oversturing (logisch), maar tonaal gezien was er niks mis met die spark.

Standaard

Het is uiteindelijk de spark booster geworden, zoals sommigen al suggereerden - dank voor jullie advies. Nu nog een slordige twee maanden wachten (daar bereidt TC Electronic je op voor in het formulier) en dan zullen we zien wat het doet. Als Nederlander kan ik een gratis derde pedaal natuurlijk niet in de batterijholte kijken :P

Senior Member

Standaard

Ik heb ook de spark booster, zat tijdje op mijn board(je) voor de akoestische gitaar, maar daar overbodig geworden. Heb daar nu een compressor op gezet.
    Dus de spark weer terug op mijn pedalboard voor de electrische.
    Daar staat ook de EP booster op, maar die staat altijd aan, geeft ook geen volume boost of zo, maar maakt dat alle pedalen lekkerder klinken. En nieuw is de Soulfood - die gebruik ik als booster met een scheur en staat voor mijn barber sr en DLS.
    De spark booster gebruik ik als cleane boost.
    Exit is de Catalinbread Formula 5, die vond ik toch te zwabberend klinken en gebruikte ik weinig.
    Exit is ook weer de AMT wah, die stond er ook maar heel kort op. Op de één of andere manier klik ik niet met een wah. Dit was nou een 2e poging, maar ik weet t nu zeker: geen wah meer voor mij.

Nou, het was weer een heel gedoe - vooral om de onderkant (alles weer losmaken en dan weer netjes vast) weer strak te krijgen, maar nu ziet mijn board er zo uit:

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hessepes Bekijk bericht
    ......Exit is ook weer de AMT wah, die stond er ook maar heel kort op. Op de één of andere manier klik ik niet met een wah. Dit was nou een 2e poging, maar ik weet t nu zeker: geen wah meer voor mij.......
    Ik hou juist van wah, heb je 'm nog?

edit, oh, sig niet gezien
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hessepes Bekijk bericht
    Ik heb ook de spark booster, zat tijdje op mijn board(je) voor de akoestische gitaar, maar daar overbodig geworden. Heb daar nu een compressor op gezet.
    Dus de spark weer terug op mijn pedalboard voor de electrische.
    Daar staat ook de EP booster op, maar die staat altijd aan, geeft ook geen volume boost of zo, maar maakt dat alle pedalen lekkerder klinken. En nieuw is de Soulfood - die gebruik ik als booster met een scheur en staat voor mijn barber sr en DLS.
    De spark booster gebruik ik als cleane boost.
    Exit is de Catalinbread Formula 5, die vond ik toch te zwabberend klinken en gebruikte ik weinig.
    Exit is ook weer de AMT wah, die stond er ook maar heel kort op. Op de één of andere manier klik ik niet met een wah. Dit was nou een 2e poging, maar ik weet t nu zeker: geen wah meer voor mij.

Nou, het was weer een heel gedoe - vooral om de onderkant (alles weer losmaken en dan weer netjes vast) weer strak te krijgen, maar nu ziet mijn board er zo uit:

Nou, nu wil ik die onderkant ook wel zien ook
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Ik heb al mijn spullen besteld en de maten exact uitgerekend om voor mijn losse pedalen een compleet sluitende constructie te maken. Nauwelijks zichtbare snoeren, bevestiging door de bodem heen, voeding van binnen. Dat soort dingen. Materiaal is een kunststof HPL kleurgecoate plaat. Inputs/outputs neutrik en verder is de stroomvoorziening (chassisdeel voor een standaard C14 plug) als enige zichtbaar. Ben razend benieuwd wat het wordt.

Wat er op komt: Little Lehle II, BBE Compressor, CAE MXR Wah, Lehle D-loop met een Q-tron 24V en Line6 FM4 in de beide loops.
    You can't be a vet. You rock too much.

Senior Member

Standaard

Ik begin daar bewust niet aan om alles precies af te stemmen, en de kabels e.d. weg te werken, want ik wil juist snel kunnen troubleshooten en/of een ander pedaal toevoegen o.i.d.

Senior Member

Standaard

Ik heb 10 jaar geleden ook zo'n 'blok' gehad. Dat voldeed me uitstekend. Bovengenoemde pedalen zijn na een aantal jaren uitgekristalliseerd: naast de Nova System, wat ook een complete module is, is dit echt genoeg. Toegegeven: als er een probleempje is, kan je er niet bij, maar dat is voornamelijk een kwestie van goed bouwen. Als de jacks gefixeerd zitten en alle pedalen muurvast, dan gebeurt er niet zoveel. het 'blok' waar ik over sprak heb ik zo'n 7 jaar lang in dezelfde samenstelling meerdere malen per week rondgesjouwd en ik had nog nooit een enkele hapering. Er zaten 7 pedalen op. De moeite waard. Bovendien erger ik me nu aan de losse aspecten, velcro is niet de oplossing van de wereld. Ik heb er nu al zin in.

Straks haal ik mijn gerepareerde Mesa Rocket Reverb op en de TCE Nova System. Er was bij laatstgenoemde een ledje uitgevallen: het bleek de aansturing te zijn die niet in orde was. Het euvel is gevonden en op mijn wens is er een blauw ledje geinstalleerd: handig voor de boostfunctie. Altijd goed te weten dat je een song niet loeihard inzet. Ik denk dat ik een van de weinigen ben met zo'n customjob op de Nova system.
    You can't be a vet. You rock too much.

Senior Member

Standaard

Mijn board op dit moment:

Wet is trouwens alweer verplaatst naar na de delays, en zo knutselen we lekker verder 😉

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten