Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.786

    Standaard Cover Rainbow - Weiss Heim

    Een backingtrack van internet af geplukt en wat gitaartjes erop gegooid, 0mdat het hier vandaag zo wit is.
    Tja, ik ben nu eenmaal geen Blackmore en zal nooit in de buurt komen, maar toch wilde ik me er maar eens aan wagen, omdat het origineel zo mooi is.

    https://www.youtube.com/watch?v=Wve6WTeyk44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  2. #2

    Standaard

    Klinkt goed maar, wel even je gitaar iets beter stemmen en vergeet hem niet binnen te zetten.

  3. #3

    Standaard

    Kende dit nummer niet. Leuk, al lijkt Bach er een beetje met zijn haren bijgesleept op het einde. Zit je nu te dubbelen met twee slidepartijen, of stonden die al op de backing track. Mooi, Strat met 70'ies headstock. Ook scalloped fretboard?

    Enne, de voetstap om de strat neer te zetten zit net buiten beeld?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    763

    Standaard

    Al jaren één van m'n favorieten van Blackmore. Beetje lastig om niet op alle slakken zout te leggen als je 'm van binnen en van buiten kent. Origineel is iets minder lui gespeeld, maar ik kom nog niet op de helft van jouw versie. Mooi gedaan hoor, met als uitschieter voor mij het stukje op 3'40.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoldergitarist Bekijk bericht
    Klinkt goed maar, wel even je gitaar iets beter stemmen en vergeet hem niet binnen te zetten.
    Thanks. Ik heb 'm inderdaad daarna maar binnen gezet, want hij was wat ontstemd. Nee, ik denk dat het eerderr mijn spel was, dan de stemming, zie reactie hieronder.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Kende dit nummer niet. Leuk, al lijkt Bach er een beetje met zijn haren bijgesleept op het einde. Zit je nu te dubbelen met twee slidepartijen, of stonden die al op de backing track. Mooi, Strat met 70'ies headstock. Ook scalloped fretboard?
    Enne, de voetstap om de strat neer te zetten zit net buiten beeld?
    Slidepartijen heb ik zelf ingespeeld. ja, scalloped fretboard. Vandaar dat ie soms wat valsig klinkt denk ik. Ja, het neerzetten was nog een aardige balanceerkwestie, om de voetstappen buiten beeld te houden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Al jaren één van m'n favorieten van Blackmore. Beetje lastig om niet op alle slakken zout te leggen als je 'm van binnen en van buiten kent. Origineel is iets minder lui gespeeld, maar ik kom nog niet op de helft van jouw versie. Mooi gedaan hoor, met als uitschieter voor mij het stukje op 3'40.
    Dank je wel. ja, ik vond 'm ook een stuk pittiger dan ik aanvankelijk dacht. dat 'luie' herken ik wel inderdaad. Helaas kreeg ik er niet méér uit qua energiek niveau. Maar wat 'laid back' misstaat dit nummer ook niet denk ik. Dat felle van Blackmore heb ik gewoon niet, helaas...

    Heren, nogmaals super bedankt voor het luisteren en jullie reacties!!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.270

    Standaard

    Idd valsig en wat lui, masf apart nummer zeg. Ken t origineel niet maar goed gedaan

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Nice,
    Trouwens een leuke gratis backing track generator voor de Windows gebruikers is dit: Chordpulse lite


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Trouwens, tijdens het googelen kwam ik nog wat leuks tegen:

    Wikiloops

    Dit lijkt wel DE manier om online samen te spelen. (nee, niet tegelijk)

    - Iemand upload een drum sessie.
    - Bassist download deze als mp3 en speel een leuke basloopje in, daarna weer uploaden
    - Gitarist/toetsenist enz. download weer deze mp3 en speelt zijn stukkie
    enz....

    Voorbeeldje


    Iemand daar al ervaring mee?

  9. #9

    Standaard

    Dit nummer kende ik niet, zo zie je maar hoe disharmonisch een mens zich kan ontwikkelen. De Rainbow live dubbel LP heb ik voor het gitaarwerk in huis gehaald.

    Kwam door toeval op 'Mary did you know' waarin jij ook de hand hebt gehad.

    Waarom draaien ze dat niet rond Kerst?
    Alors...
    Goddelijk, 'k zei het toch?
    Gloof maan, het is heerlijk als blijkt dat je gewoon gelijk had.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top