Hallo,
Ik vroeg me of er mensen zijn die deze unit gebruiken? Je kunt de effecten zelf bewerken op je ipad/iphone, maar is het ook mogelijk om 2 effecten tegelijk te programmeren ? Zoals een slapback delay en spring reverb?
Gr Frank,
Hallo,
Ik vroeg me of er mensen zijn die deze unit gebruiken? Je kunt de effecten zelf bewerken op je ipad/iphone, maar is het ook mogelijk om 2 effecten tegelijk te programmeren ? Zoals een slapback delay en spring reverb?
Gr Frank,
Ik heb hem niet maar veel gestelde vraag.
de H9 kan altijd maar 1 algoritme tegelijk, maar 1 algoritme kan wel multiple functionality hebben
bijvoorbeeld het ModEchoVerb algoritme heeft delay chorus flanger en reverb in elke mate die je wilt tegelijkertijd.
Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic
Ik heb hem al enige tijd en ben over de kwaliteit van de effecten zeer tevreden.
Ook al is dit een digitaal apparaat, het klinkt allemaal zeer overtuigend.
Nadeel inderdaad is dat er maar een effect tegelijkertijd mogelijk is maar in combinatie met wat andere apparaten kan het een gouden greep zijn.
Het expressie pedaal vind ik eigenlijk ook een vereiste , voor mij in elk geval wel ( Roland EV-5) om bv van slow naar fast leslie te schakelen.
Ook kun je de diepte van het effect hier mee bepalen ( hoeveelheid wet signaal).
De dynamiek en zeer laag ruisniveau zijn bijzonder goed!
Ook de mogelijkheid om via je computerscherm sounds te editen vind ik grandioos , zeer veel parameters instelbaar.
In de Eventide shop kun je alle sounds uitproberen of laten spelen ( droog zowel als wet)
Per Algoritme ( waarmee je sounds maakt) betaal je ongeveer 16 a 17 euro.
Een nadeel vind ik dat bepaalde harmonizer sounds toch wat splutterend kunnen uitsterven.
Er komt u een H9 max uit met 500 sounds.
Alf
Laatst gewijzigd door guitaraddict; 24 december 2014 om 10:22
Oke thanks. Maar nu is er ook een H9 op de markt? is er veel verschil tussen de ''normale'' versie en de Max versie?
Ja je hebt nu de Max met alle algoritmes (prijs 800 euro). Je kan ook je gewone H9 opwaarderen tot een Max als je 10 algoritmes koopt. Ik ben blij met deze opwaarderingsactie van Eventide, want ik heb mijn standaard H9 pas twee maanden geleden gekocht plus twee algoritmes. Als ik nog 8 algoritmes koop heb ik dus ook een Max. Prijsverschil met de standaard H9 en de Max is 300 euro, dus in feite ben ik eigenlijk nog goedkoper uit in totaal.
En inderdaad; het grote nadeel van de H9 is dat er maar 1 algoritme tegelijk kan draaien. Hopelijk komt daar ooit nog verandering in bij een nieuwere versie of update. Verder een top apparaat met hele goede bedienings-software.
Laatst gewijzigd door apekop; 23 december 2014 om 23:15
Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
Maar de al gekochte algoritmes tellen niet mee , terwijl ik er al zeker 8 gekocht heb. Dat is dus jammer.e kan ook je gewone H9 opwaarderen tot een Max als je 10 algoritmes koopt.
jawel ze tellen wel mee! dat is juist het goede van die actie; er is over nagedacht. Zowel nieuwe als oude gebruikers profiteren er dus van....
Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
Dat is goed nieuws ! Dan moet ik hun bericht nog eens goed doorlezen, te snel gelezen dus.jawel ze tellen wel mee!
Bedankt voor deze tip.
Alf
Heb even gekeken op mijn H9 maar ik geloof dat ik al 14 algoritmes gekocht heb maar volgens mij nog geen automatische update naar MAX gehad.
Ik heb ze nu een mail gestuurd met de vraag hoe je kunt zien of je apparaat geupdate is naar MAX , ik kan tenminste niets ontdekken hierover in hun info.
Favorieten/bladwijzers