Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard Eerste probeersel met Superlooper

    Hoi,

    Aan het testen geweest met SuperLooper op een oude laptop met Ubuntu Studio.
    Gitaar: Ibanez Talman Tcy50
    Effect + Drums: Korg Pandora Mini

    Het is maar 1 loop, want ik krijg het nog niet goed voor elkaar, dat na de eerste record het geheel in sync is.
    Technisch lukt het verder allemaal wel, nu nog fatsoenlijk gitaar leren spelen

    https://soundcloud.com/woldhek/superloopertest1

  2. #2

    Standaard

    De grootste kwaliteit die je ondertussen als musicus kunt hebben is je niet laten intimideren door de techniek.
    Als er knoppen op zitten op die loopers, zijn er twee dingen mogelijk:
    - er zit een gebruiksaanwijzing bij
    - meestal is dat niet het geval

    Zit ie erbij, dan is ie geschreven door dezelfde nerd die de effectdoos heeft bedacht. En snapt een normaal mens niets van zo'n gebruiksaanwijzing. Zit ie er niet bij, dan is dat een teken dat de nerd er ook niet meer uit is gekomen.

    Ik neem een voorbeeld aan mijn jongste kind. Die pakt gewoon het ding op en gaat daar gewoon mee in de weer, net zolang totdat ie het snapt.
    Zet een leuk muziekje aan het heb geduld.

    Loop de loop, van de Beach Boys bijvoorbeeld. Als je dat twee keer hebt gespeeld gooi je je looper door het raam:



    Gewoon doorgaan, straks lachen we erom. Ik heb ook iets gekocht met knoppen. En jij bent slimmer dan ik!
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.270

    Standaard

    Prima eerste stukkie toch? En heerlijke jazzy sound. En mooie noten. Niets mis mee.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    De grootste kwaliteit die je ondertussen als musicus kunt hebben is je niet laten intimideren door de techniek.
    Als er knoppen op zitten op die loopers, zijn er twee dingen mogelijk:
    - er zit een gebruiksaanwijzing bij
    - meestal is dat niet het geval

    Zit ie erbij, dan is ie geschreven door dezelfde nerd die de effectdoos heeft bedacht. En snapt een normaal mens niets van zo'n gebruiksaanwijzing. Zit ie er niet bij, dan is dat een teken dat de nerd er ook niet meer uit is gekomen.

    Ik neem een voorbeeld aan mijn jongste kind. Die pakt gewoon het ding op en gaat daar gewoon mee in de weer, net zolang totdat ie het snapt.
    Zet een leuk muziekje aan het heb geduld.

    Loop de loop, van de Beach Boys bijvoorbeeld. Als je dat twee keer hebt gespeeld gooi je je looper door het raam:



    Gewoon doorgaan, straks lachen we erom. Ik heb ook iets gekocht met knoppen. En jij bent slimmer dan ik!
    Vriendelijke groet, Gus
    Mooie uitspraak Gus. Kon ik wel even om lachen. Zeer herkenbaar. Volgt een beetje de uitspraak van Theo

    "Ik snap niet waarom we zoveel geld uitgeven aan onderzoek naar buitenaards leven. Als het er al is dan zijn ze OF dommer en wil ik niets met ze te maken hebben OF ze zijn slimmer dan ons, en dan vinden ze ons dus eerder dan wij hen."

  5. #5

    Standaard

    Klinkt toch al best leuk, inderdaad.
    Spelen, uitproberen, spelen uitproberen etc!

    Klopt het dat ie op ongeveer 14s even gaat clippen?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Bedankt voor de reacties, was wel even zweten, zo met de billen bloot.
    Ik bedoel het heeft toch wel een beetje lef nodig om hier je eerste "productie" te laten horen.
    En ik had verwacht om compleet afgeschoten te worden.....

    Toch wel een hoop gedoe via de laptop en superlooper (o.a. Jack configureren enz.) om snel even iets in te spelen.
    Ik overweeg toch een echt pedaal looper te kopen en qua referenties en mogelijkheden lijkt me de Boss RC-3 de mooiste.
    Ik zie het nog even aan, zou ook zonde zijn, dat zo`n pedaal na een week in de kast verdwijnt, omdat het nieuwtje er af is....

    Trouwens ik had ook nog iets opgenomen met Ardour3, een houseoftherisingsun dingetje, staat ook op mijn soundcloud.
    Heb mijn keyboard uit 1982 van de zolder gehaald en ga eens kijken of ik die er leuk in gemixed krijg.

    Ach zo zijn we lekker bezig, jullie horen nog van mij...

  7. #7

    Standaard

    Misschien is het een idee om Evert Z. even een PM te zenden?
    Hij heeft een stuk of 20 loupezuivere loop based stukjes opgenomen en gepost.
    Hij kan je zeker bijpraten over de vraag welke looper in de praktijk overeind blijft.

    Zijn alias is Eezz.

    Zeker als je Google zoekt vind je zo zijn oeuvre.
    Je bent goed bezig. Ik wou dat mijn eerste poging zo klonk. Leg je oor eens te luisteren bij Evert.
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Gus,

    Gevonden, wauw mooi hoor.
    Nu op zijn website aan het kijken naar DEZE

  9. #9

    Standaard

    Heel fijn, dat doe je gewoon heel goed. Altijd nieuwsgierig blijven.
    Evert is retegoed, en verdraaid aardig.
    Maar retegoed is ie niet geboren.
    Dat heeft ie er helemaal zelf van gemaakt.

    Dus gewoon geduldig zijn en je oren de kost geven. Dan kunnen wij straks trots zijn dat je aan ons je eerste poging hebt laten horen.
    Ik ben dat nu al.
    Eerst even sociaal met je kerststallen goochelen, en daarna er weer lekker tegen aan.
    Een goede kerst en een nog beter 2015!
    Vriendelijkegroet, Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Pedaal gemaakt voor besturen van Superlooper. Alleen de A,G, L en Enter toets laten zitten. Gaat zeer gemakkelijk met een HP toetsenbord......



 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top