Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
    Senior Member

Standaard Death metal probeersel

Ik maak eigenlijk nooit echt harde metal, maar dit is mijn eerste echt beetje harde stukkie. Gisteren in één keer ingespeeld dus rammelt nog.

Zijn de drums nu realistischer dan mijn vorige metal shizzle? Zijn de gitaren wep gedefinieerd genoeg? Hoe is de mix?

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=864258&songID=13001207

Bedankt!!

Standaard

De 'link' werkt niet als link. Maar met copy-paste wel kunnen beluisteren.

Niet mijn ding - hé verrassing - het eerste deel klinkt best aardig. De laatste seconden voor de 'solo' loopt het allemaal wat uit de maat. Maar kan ik verkeerd hebben, want daar vind ik de mix nogal 'op elkaar zitten'.
    Vind die snelle riedeltjes wel mooi gedaan. En gelukkig niet te lang om het interessant - nou ja, misschien alleen voor mij dan - te houden.

Goed gespeeld, heb je meer gedaan zo te horen.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

Standaard

Het klinkt wat mij betreft als echte harde metal, maar ik zeg er meteen bij dat ik geen kenner ben. De drums passen er goed bij. Nu nog die keelklanken van braaksel rochelende demonen erbij en het is helemaal af.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

Banned

Standaard

ik weet het nog niet wat ik hier van moet vinden

maar

bfd drums ???
    Laatst gewijzigd door thjeror; 21 december 2014 om 12:50

Senior Member

Standaard

Dank allen Nee, geen BFD maar Metal! EZX.

Nog commentaar van metaalhoofden?

Senior Member

Standaard

Hier een metaalhoofd.

Ik vind de compositie erg vet. Ik vind alleen het gitaargeluid wat wollig en bassig.

Standaard

Eens met Arcane. Geluid is te digitaal. Wel lekker strak, het is mij iets 'te' heavy maar je speelwijze is goed. Het is wel een goede basis om een vette solo op te arrangeren maar leent zich er net niet lekker voor met die vele tussenstops tussendoor.

Ja, verder wel prima : - )

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS Bekijk bericht
    Eens met Arcane. Geluid is te digitaal. Wel lekker strak, het is mij iets 'te' heavy maar je speelwijze is goed. Het is wel een goede basis om een vette solo op te arrangeren maar leent zich er net niet lekker voor met die vele tussenstops tussendoor.

Ja, verder wel prima : - )
    Zo zie je maar, iedereen beleeft het anders. Ik vind het geluid dus niet strak. Iets te ongedefinieerd.

Standaard

Ik heb er de ballen verstand van. Heb zelfs BFD drums op moeten zoeken.
    Sudden death lijkt mij meer op zijn plaats omdat het acuut na het intro wordt afgekapt. Wat zeg ik nou weer?
    In ieder geval vind ik het een super aparte post, want ik heb mijzelf echt moeten trainen om zo snel te kunnen luisteren.
    Het lijkt mij vreselijk leuk dit een week per jaar ook te kunnen. Sjemig Fu, mijn bek zakt open!

Maar goed, ook het gegeven dat hieronder een knop 'snel reageren' staat moet voor mij toch wel een aanwijzing zijn dat niet jij bent die te snel gaat, maar dat ik te langzaam ga.
    Vriendelijke groet, Gus

Senior Member

Standaard

Dank voor de reacties weer mannen

@Arcane: vind je t gjtaar geluid te bassig of de totaal mix? Met dat wollige ben ik t helaas wel n beetje eens. Tips? Mijn speelstijl veranderen lukt niet meer (bem 42 ) dus als je tips hebt over instellingen etc graag!

@Gus: het nummer is ook niet af he Het is eigenlijk gewoon precies dat wat ik scrijf, een 'probeerseltje'. Geen liedje nog. Als ik n goede grunter zou kennen die wat wil inzingen, ja dan zou ik er misschien n liedje van maken

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten