Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 22 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 211

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe je alles hebt aangesloten, maar gezien de brom kennelijk uit de eerste trap komt kun je, als je toch nog gaat fatsoeneren, de kathodeweerstand van de eerste buis en de 1M roosterweestand het beste direct aan de massa van de input leggen. daarnaast is het gebruikelijk om de 68K weerstand voor de 1M te plaatsen en de 1M direct aan het rooster.
    10uF icm de 22K weerstand is overigens ruim voldoende filtering voor 1/2 ECC83.
    Dat zou (een deel van) de oplossing kunnen zijn! De input (geisoleerd van het chassis) bevindt zich aan de andere kant van de versterker. Heb de 1M over het jack-chassisdeel gesoldeerd en vanaf daar met een draad naar de massa aansluiting van de kathode. Beter dus die draad naar de kathode en daar de 1M. En die dus aan het rooster. De 68K zit overigens wel op het buisvoetje.
    Bedankt.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Standaard

Zeer opmerkelijke verbetering.

Standaard

Even plaatjes geschoten van de radioversterker, ehm hij bromt nog wat, zou de uitgangstransformator op die plaats een oorzaak kunnen zijn? Andere tips behalve opnieuw opbouwen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Ehm ... zie ik daar gesmolten draden, klodders tin, centimeters blootliggend draad, draden die tegen ipv soldeerogen zijn gezet, etc?

Standaard

, dank je, nee, erg netjes is het niet, wel deugdelijke verbindingen. Gaat me om de brom.

edit: heb een koppelcap als 'lead' naar de volume- en toonpot gebruikt, over de rest heen. Weet niet in hoeverre dat brom oppikt.
    Laatst gewijzigd door tommus42; 13 december 2014 om 16:03

Senior Member

Standaard

Gaat me om de brom.
    Mij om jouw veiligheid.

Senior Member

Standaard

Zit je ingang rechtsonder, en gaat dat vervolgens over je AC-heater wires heen? Dan zou ik daar beginnen met opruimen.

En die losse draadgewonden weerstand aan de rechterkant, daar staat hopelijk geen spanning op? Net als dat bruin blootliggend draad? Zwevend en een paar mm van de behuizing af ...

Standaard

Heb nog geen vonkoverslag gehad, en het is een afgeschermde kabel. Hij gloeit trouwens wel weer op AC, na een mooie 6V gelijkspanningsvoeding, met veel dank aan cluseau. Die ga ik denk ik gebruiken in m'n plexi, voor de voorversterker.
    Maar ik ga maar eens beginnen met de trafo op het chassis te zetten, die schermrooster-spanning daar zint mij ook niet erg.

Senior Member

Standaard

het is een afgeschermde kabel.
    Dat zal vast wel iets tegenhouden, maar echt niet alles. Zo over het bordje heen, en dan vlak over de heater-wiring is vragen om problemen. Heb je wel aan 1 kant de aarde niet aangesloten?

Heb je eigenlijk 50 of 100Hz brom?

Standaard

Wist ik niet. Wel aan één kant geaard.
    Volgens mij 50Hz en 100Hz. Dit lijkt me niet in orde, vlak langs de voeding.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten