Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
    Senior Member

Standaard

Tja, vind mijn Ux8 niet slecht, maar heb ook nauwelijks referentiekader. Lekker proberen.
    ALLES IS VERKOCHT!

Standaard

Als je daarmee beide microfoons kunt opnemen, gewoon bezig gaan. Van doen leer je meer dan van spullen kopen. En voordat het kwaliteitsverschil in de opnames echt belangrijk wordt, moet je eerst de stap naar een opname met de juiste feel maken. Je maakt goede vooruitgang, maar ik ben het wel eens met de opmerking van Fusion over het spel. Er is nog een verschil tussen jouw versie en die van Tommy, en dat heeft alles daarmee te maken.

Tegen de tijd dat je serieus opnames voor een cd of vervangend medium maakt kun je de puntjes op de i zetten met je opname-setup. Nu gewoon aan de gang, en van alles proberen. Ook met microfoonplaatsing etc. Voor youtube moet je hiermee meer dan prima uit de voeten kunnen.

Standaard

Deze microfoons zijn zeker voldoende voor Youtube . Ik heb er een aantal gehoord/getest de laatste dagen en deze kwamen er wat mij betreft het beste uit, onder de 250 euro per stuk (Audio Technica AT2050).

Wederom bedankt voor je bijdrage. Gevoel is iets waar ik aan moet werken. Na 11 jaar rock/metal soleren en covers is dit wel even wat anders. Maar dat maakt het ook wel een uitdaging natuurlijk en daarbij kan ik niet verwachten dat alles binnen twee jaar staat als een huis. Hoeft ook niet, Tommy is 40 jaar ouder .

Ik vind investeren in studio spul wel belangrijk. Als alles meezit heb ik in januari mijn studie afgerond en in plaats van een Master wil ik iets doen in de muziek/opnametechniek.

Standaard

Studio's krijgen het steeds moeilijker. Het wordt steeds haalbaarder een complete band heel behoorlijk op te nemen zonder. De hoeveelheid kanalen die je nodig hebt om dat te doen is nu al betaalbaar. Drempel is nog de verzameling goede microfoons. Kan me voorstellen dat repetitiefaciliteiten daar op gaan inspringen, als ze dat niet al doen. Dus niet alleen een studio in zo'n collectief, maar ook de mogelijkheid van alles te huren.

En de dure opname-opleidingen. Ik weet het niet. Ooit een nummer opgenomen met band bij SAE (dacht ik) in Rotterdam. Toen we aangaven dat we het met de hele band live wilden inspelen ontstond er paniek...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten