Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb een paar singlecuts en het geluid scheelt erg per gitaar (met dezelfde pickups btw, verschil zit bij mijn gitaren meer in wel of geen trem) persoonlijk geef ik de voorkeur aan low output pickups en laat ik mijn versterker het werk doen, dit geeft uiteindelijk een mooier geluid dan high output pickups. wil ik op laag volume wat meer power en wat meer hoog dan zet ik er een boost pedaaltje tussen, dat geeft me meer opties dan te harde puppies gebruiken
    life sucks and then you die

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Eens...

    Maar hij moet zichzelf wel eerst overtuigen dat er niks mis is met de gitaar..... Kan ik me iets bij voorstellen als je volume verschil tussen een Les Paul en USA PRS merkt. Kan me voorstellen dat je dan net wat grit mist. Maar ff meten is natuurlijk zo gedaan...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #23

    Standaard

    Ik heb gisteravond even een tijdje zitten klooien, en idd ook de pickups flink omhoog gedraaid (zaten heel laag)
    Dit geeft al een stuk meer power!
    Omdat mijn main gitaar een Fender strat is heb ik daar mijn sound (amp & pedaaltjes) natuurlijk ook op afgestemd.
    Uiteindelijk heb ik alleen de treble op de versterker wat hoger gezet, en de bass ietsjes terug, wat een prima sound opleverde :-)

    Er is nog steeds wel wat verschil tussen de Gibson en de PRS maar ik denk dat de gibson pickups gewoon iets meer output hebben, en die heeft ook geen tremelo, wat ook wel uitmaakt begreep ik.
    Zoals de PRS nu klinkt ben ik echt super tevreden, en klinkt ie zelfs beter (mooier in balans) dan de Gibson.

    Misschien ooit nog andere pickups, maar voorlopig blijft ie lekker orgineel!

    Bedankt voor de tips en het meedenken! Stel ik erg op prijs!
    Te koop:
    T Jauernig Gristle King V3 (als nieuw)

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooi opgelost!
    Maar ej, een les Paul heeft nu eenmaal meer grid en power omdat het een echte mannen gitaar, anders gebouwd, meer hout, rondere hals, dat maakt de klank.

  5. #25

    Standaard

    Oh ja, ik laat er wel een coil split systeem opzetten. Dan heb ik echt een super veelzijdige gitaar! :-)
    Te koop:
    T Jauernig Gristle King V3 (als nieuw)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top