Waarom is die brug zo scheef? Heeft dat nog een reden?
Waarom is die brug zo scheef? Heeft dat nog een reden?
Is hij wel goed geintoneerd zo?
Was nodig vanwege de intonatie. De 50-ties brug (rond staartstuk) stond altijd al redelijk scheef. In de 60-ties is de brug rechter gaan staan door richeltjes die gecompenseerd waren.
Ik wilde perse de brug schuin hebben staan voor de looks, maar wel schuin, dus heb ik een staartstuk bewerkt voor compenatie
Het ziet er inderdaad extreem uit, maar ik ben er bijna. moet nog een heel klein stukje vijlen aan het staartstuk, maar in deze positie moet het uitkomen.
147-c Guitars
Plaatsen van de brug is niet heel erg ingewikkeld. Ik heb een telebrug geklemd zodat ik een A en een B snaar kon laten lopen over de gitaar. De brug schuif je er onderdoor totdat de twee snaren goed staan qua intonatie. E, D, G en E kunnen er net wat naast zitten, omdat de brug vast is in plaats van intoneerbaar. Da's het nadeel van een vaste niet compenseerbare brug zoals op een junior. Finetunen kan eenmalig met een vijl door wat materiaal van de brug te verwijderen en het punt waar de snaar de brug verlaat te verleggen.
![]()
147-c Guitars
Leuk hoor, kun je trots op zijn!
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Mijn "Busty Betty" Junior zelfbouw.
Mijn in aanbouw zijnde Special kopie met Dimarzio soapbar pickups.
En ik weet niet of je een Marauder als zijnde een Les Paul kan betitelen maar wat kan het mij eigenlijk schelen?
En hier ben ik bij een recent live optreden met de "Busty Betty"
[
"Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
- Willy Alberti
Deze is naar en andere liefhebber, ik heb nog wel een mooie in nieuwstaat verkerende koffer over wie interesse heeft stur een mailtje
Met vr gr
han
Favorieten/bladwijzers