Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 70 van 142 EersteEerste ... 2060686970717280120 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 691 t/m 700 van 1411

Standaard

Ik mag niet zeggen wie het is, daar kan ik heel misschien gezeik mee krijgen.

Specs zullen vintage correct zijn met alle juiste onderdelen die men destijds gebruikte. Ik weet nog niet of ik Honduras mahogany + western maple + Braz. rosewood zal gebruiken, of Bosnisch mahonie, esdoorn en palissander (het is wel bekend dat Bosnisch hout kwalitatief hoogwaardig hout is). Als ik zou kiezen voor het eerste, dan zou ik misschien gezeik kunnen krijgen als ik de gitaar mee naar USA zou willen meenemen. Waarschijnlijk zal ik voor het Bosnische hout kiezen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Majmun Bekijk bericht
    Ik mag niet zeggen wie het is, daar kan ik heel misschien gezeik mee krijgen.
    Flauw, en heel vreemd.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Flauw, en heel vreemd.
    niet zo vreemd Harold. Gibson kan er nog wel eens erg formeel op reageren als ze ergens een exacte kopie zien van een vintage Gibson. Bouwers zijn daar beducht voor en ik begrijp heel goed dat Majmun de naam van de bouwer niet prijs geeft. Dat zal de bouwer zelf ook wel kenbaar gemaakt hebben (het risico loopt hij namelijk dat er nog meer gitaristen bij hem aankloppen en voordat je het weet bouwt hij een serie en klopt Gibson aan zijn deur).

In Duitsland was er ook een bouwer die exacte replica's van de 59'ers bouwde, maar absoluut niet bekend wilde maken wie hij nou was uit angst voor repressailles van Gibson. Hij werkte onder de naam Hugo (is ook vrijwel niets over te vinden op internet). Alleen via een paar middelmannen die hij voor 100% vertrouwde kon je aan zijn gitaren komen (die overigens akelig prijzig waren, maar ook wel erg goed. TFOA heeft er een paar gehad)). Vanuit zijn angst schijnt die bouwer er overigens mee gestopt te zijn. Fender schijnt minder spichtig te zijn.....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soundbound Bekijk bericht
    niet zo vreemd Harold. Gibson kan er nog wel eens erg formeel op reageren als ze ergens een exacte kopie zien van een vintage Gibson.
    Inclusief logo? Da's niet alleen "vervelend voor Gibson", maar ook gewoon strafbaar.

Senior Member

Standaard

De gejaag op een '59 burst zal ik wel nooit snappen. There's just no rhyme or reason to it.

Score een Tokai of een historic, een rangemaster en een plexi en koop van het geld dat je overhoud een wasmachine of ga lekker met je vrouw een paar weken op vakantie.
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Senior Member

Standaard

Leuk, die auto-tuners, maar waarom ook op de Traditional? Ik zie heel veel verschillende modellen, maar uiteindelijk wijken ze maar weinig van elkaar af. Als je dan een Traditional maakt, laat die dan ook traditional, voor de puristen. Geef de mensen ook echt iets te kiezen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Leuk, die auto-tuners, maar waarom ook op de Traditional? Ik zie heel veel verschillende modellen, maar uiteindelijk wijken ze maar weinig van elkaar af. Als je dan een Traditional maakt, laat die dan ook traditional, voor de puristen. Geef de mensen ook echt iets te kiezen.
    Eeeeeeensch.

Senior Member

Standaard

Eeeeeeensch.
    Ditto.....

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Inclusief logo? Da's niet alleen "vervelend voor Gibson", maar ook gewoon strafbaar.
    daarom juist :-)

Standaard

Ik heb al een Historic en dan nog eentje uit de betere tijden (zegt men). Waarom zou ik een nieuwe Historic kopen als ik voor hetzelfde bedrag een serieus betere gitaar kan krijgen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten