Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 546 van 622 EersteEerste ... 46446496536544545546547548556596 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.451 t/m 5.460 van 6220
    Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Brum was net sneller
    life sucks and then you die

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    als je er op wilt verdienen dan ben ik bang van niet eerlijk gezegd, hier moet je nog invoerrechten bij optellen + vervoer en dan heb je een hele goede gitaar voor weinig maar zodra je er een marge op gooit dan gaan ze toch wel richting een 2e hands gibson standaard
    de mensen die ze echt willen hebben kunnen ze ook zelf bestellen, zou je ze rechtstreeks kunnen bestellen bij de fabrikant dan heb je een ander verhaal maar deze zijn Japanese market only dus die kans is niet zo groot
    Ik wil er niks aan verdienen, gewoon mijn geld terug krijgen zodat ik mijn broek er niet aan scheur. Dan kan ik zelf even kijken welke ik wil bijhouden, want ik wil al een tijdje zo'n JP model, en de rest verkoop ik verder.
    it's better to burn out than to fade away

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    er stond op Vintage Veenendaal een duitser uit den haag met een zwarte Edwards LP met P 90's helaas was ik al beroofd
    Beroofd?

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soup Bekijk bericht
    Ik wil er niks aan verdienen, gewoon mijn geld terug krijgen zodat ik mijn broek er niet aan scheur. Dan kan ik zelf even kijken welke ik wil bijhouden, want ik wil al een tijdje zo'n JP model, en de rest verkoop ik verder.
    dan nog zou ik voor 1 gitaar per keer gaan, 2e hands zijn de prijzen aardig stabiel en als hij niet bevalt raakt je hem wel kwijt, met een groepje gitaren kan het wel wat langer duren
    ik heb de JP gehad en heb nu nog een Edwards Sykes en een "normale" custom en die custom staat op de zelfde hoogte qua bespeelbaarheid en klank als mijn historics, de Sykes is meer dan prima maar niet bijzonder (gewoon als ee productie gibson) De JP had voor mij een te dunne nek maar dat is persoonlijk, hij kan voor jou prima zijn
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Verdienen niet, gelijk spelen lijkt me ook te hoog gegrepen. Een Japanse gitaar wordt problematisch boven de 800 euro. Als mensen veel geld op tafel willen leggen is dat voor "die ene gitaar voor het leven" en dat zal geen Japanner zijn, hoe goed ook.
    Er zijn een paar uitzonderingen natuurlijk zoals een Ibanez GB, Jem, oude Tokai LP... dat werk. ESP, Greco, Duncan, Morris... de gemiddelde Nederlander ziet het als cheap knock off.

Standaard

en de doel groep is vrij klein
    denk als je hier een topic zou openen met vraag wie die gitaren zou kopen, je een 99,9% waterdicht marketingsonderzoek heb gedaan

Senior Member

Standaard

Waardevastheid is bij elektrische gitaren sowieso een probleem. Een Gibson cs lp van 4000 eu, bv een r8 raak je tweedehands voor misschien 2000-2200 kwijt, schrijft af als een gek. Japans of Amerikaans, maakt geen reet uit. Gewoon bespelen tot hij uitmekaar valt, geld verdienen doe je bij je baas maar😉

Senior Member

Standaard

Ik heb destijds die Edwards LP custom met P90 gekocht met de bedoeling om er later een Alnico V "staple" element in de halspositie te zetten. Daarvoor moest de routing worden veranderd (dieper gemaakt) en het element zelf bleek ook nogal prijzig. De mijne heb ik Spanje gehaald en dus geen invoerrechten betaald. Wel transportkosten. Sja. het was een aardige gitaar. Maar net geen Gibson LP Custom. De afwerking vind ik net wat minder goed.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Senior Member

Standaard

De Greco strats en tele's zijn goedkoop te scoren, tussen de 250 en 1800 naargelang verkoper (en model) en ik weet niet wat ze in het water hebben gedaan maar die klinken allemaal droog en fat met precies de goede compressie er in. Geen dun brug soundje te vinden.
    Toen ze ineens voor Fender de JV gingen maken klonk het weer als vanouds dun en chimey, zoals de Tokai's en Fernandes Fenders.
    Maar goed, ook een Greco raak je aan de straatstenen niet kwijt want er staat geen Fender op. En eerlijk gezegd kocht ik ook mijn eerste Greco na 20 Fenders, zo werkt dat doorgaans.

Senior Member

Standaard

Gaaf Pepe, zijn die echt zo goed? Die Greco's? En welke modellen dan precies?

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten