Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20

Discussie: Fender Frontman 212

  1. #11

    Standaard

    Overal in het land zie je repair café's waar technici zoals ik (ik heb het ook een tijdje gedaan in Utrecht) in hun vrije tijd spullen voor de afvalberg proberen te behoeden, koffiezetapparaten heb ik gerepareerd, goedkope plastic stereo-setjes van bejaarde mensen die van hun AOW nog net zoiets kunnen betalen, mini-jack plugjes aan een I-pod koptelefoontje zetten, al dat soort dingen als verzet tegen de wegwerpmaatschappij en het enige wat ik aan reakties krijg op mijn voorstel om een in principe goeie versterker voor een voortijdige zwieper richting de vuilnisbelt te behoeden is cynisme en spot. Het is een beetje roeien tegen de stroom op wat ik doe; repareren/modificeren van een budget model versterker. Kennelijk zie alleen ik het kwaliteitspotentieel omdat ik een versterker zie waar je bijvoorbeeld ook nieuwe Analog Devices opamps in kunt zetten, orange drop condensatoren ipv tantaaltjes en elcootjes, Rifa elco's in de voeding, Germanium diodes ipv LED's voor het distorion circuit en nog zo wat meer dingen. Als je dat allemaal gedaan hebt val je waarschijnlijk van je stoel van de klankmatige vooruitgang, maar kennelijk is dat óf niet de bedoeling van Fender geweest, óf ook daar hebben de managers in de snelle pakken het inmiddels voor het zeggen. Snel geld en snel weer meer geld. Goedkope Chinese produktie, een weggooi-produkt. Wat een tragiek, de domheid regeert.

  2. #12

    Standaard

    ahhhhh koedie koedie
    maar een paar eurotjes kunnen er niet af om hier je prachtige idealen in praktijk te brengen ?

    ennnnu ondanks het vele werk wat er aan vast zit kost zo'n ad bij lange na geen 80 euro
    dus...................steun je eigen goede doel en plaats een ad

    doe niet zo dom

    btw nog beter en in de lijn van je idealen
    vertel het probleem en plaats een utube filmpje opdat mensen zelf de wereld eeuh hun frontman kunnen redden

    safe the world don't be cheap
    Laatst gewijzigd door Jannnus; 5 oktober 2014 om 17:51

  3. #13

    Standaard

    Leuk om kapotte spullen te repareren.
    Wat de Amerikaanse en Chinese productie betreft denk ik dat het niet uitmaakt.
    Of nu een Amerikaan of een Chinees redelijk leuk productiewerk heeft?
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  4. #14

    Standaard

    Ondertussen heeft niemand Frank gewezen op de forum regels m.b.t. commerciele doeleinden. Lees dit even door en misschien begrijp je de negatieve reacties dan beter.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Ondertussen heeft niemand Frank gewezen op de forum regels m.b.t. commerciele doeleinden. Lees dit even door en misschien begrijp je de negatieve reacties dan beter.
    post 6 al......................

  6. #16

    Standaard

    Oh ja, ik zie de link nu. Maar het kan denk ik geen kwaad om hem er nogmaals op te wijzen want ik had het ook gemist zo zonder toelichting.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    539

    Standaard

    Het zou de TS sieren als hij zijn modificaties gewoon online zet zodat de hele community deze mods op hun merites te beoordelen en desgewenst in hun Frontman in te bouwen.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frank2507 Bekijk bericht
    .......... ik repareer en modificeer al ruim 25 jaar gitaarversterkers,
    Beste Collega
    Ik doe dit werk al ruim 40 jaar (vanaf mijn 15e) dagelijks maar loop geen aanbiedingen te doen op dit forum. Daar zijn namelijk andere plaatsen voor en dat is wat men probeert duidelijk te maken. Als nieuwkomer een begrijpelijke vergissing maar ga je daar na de eerste de beste tip stug mee door dan wordt het gewoon gezien als ordinaire SPAM.

    Als je je hier in een topic meldt wordt er een zinnige bijdrage van je verwacht. Als je bv had verteld dat je bij de krakende Frontman gewoon de drivertjes moet vervangen dan had men daar wat meer waardering voor gehad, een zinvolle tip begrijp je?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frank2507 Bekijk bericht
    De modificatie die ik aanbied voor een Frontman 212 is realistisch geprijsd, het hele ding moet uit elkaar.
    Een realistische prijs zal ik niet bestrijden maar als je het eenmaal een paar keer gedaan hebt zoals ik kom je erachter dat het "helemaal uit elkaar" geen flikker voorsteld.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Frank serieus, die Fender kost(te) amper 240 Euro nieuw voor een 100 watt driekanaals 2x12 combo versterker.
    Wat loop je nou te zeuren dat ze voor dat geld geen absolute topkwaliteit erin hebben geflikkerd??
    Als jij voor 240 Euro een topkwaliteits amp kan maken met jouw namedropping onderdeeltjes, be my guest... Ik koop 'm van je. Maar als je een Fender Frontman blijkbaar als potentieel voor kwaliteit ziet, nah... toch maar liever niet?

    Zo'n modellen zijn net gemaakt om sneller de vuilnisbak te bereiken kwalitatief gezien. Wijs dan de klanten op een crappy bouw en de nutteloosheid van een mod (voor een derde van de nieuwprijs???) uit te voeren teneinde de doodsstrijd te verlengen...

    Tragiek tragiek, Syrië , IS, Boko Haram dat is tragiek... Dit is hoogstens you get what you pay for...

    MS

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.341

    Standaard

    Leuk topic!!! (popcorn etend)
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top