Ik heb mijn tekst uit een andere thread gekopieerd een aangevuld.
Het is een andere amp dan de CAA PT100, welke ik ook écht een geweldige amp vind!
Wat ik anders vind ten opzichte van de CAA PT100;
Kanaal 1 heeft wat meer compressie.
Kanaal 2 en 3 zijn wat directer, iets meer Plexi style (met de feedback stand heel laag)
De Suhr PT100 heeft een mosfet boost op elke kanaal, welke je per kanaal kan programmeren.
Dit is voor mij een uitkomst. Bij de CAA gebruikte ik een Maxon SD9 als boost. Ik denk niet dat ik 'm nog nodig heb....
Tevens heeft de Suhr midi.
Ik heb een Flashback X4 in de loop. De midi van de X4 is heel summier, maar tot nu toe heb ik niet meer nodig.
Preset 1, 2 en 3 van de X4 staan gelijk met kanalen 1, 2 en 3 van de Suhr.
Preset 1 en 2 zijn vrij wel gelijk en preset 3 heeft een langere delay en staat iets harder in de mix.
Dat wil zeggen dat als ik kanaal 3 inschakel, welke ik gebruik als solo kanaal, heb ik een volume boost met een langere delay.
Tevens mijn reactie op de vragen van Big E;
Per toeval ben ik er achter gekomen dat Erik vd Haar een paar van de Suhr PT100's binnen zou krijgen.
Ik heb er toen één gereserveerd.
Ook ik wil dit soort amps eerst testen voordat ik ze aanschaf...
Ik weet heel goed waar de CAA PT100 toe in staat is, dus ik had niet veel test tijd nodig...
Ik meen dat Erik nog twee sig sets binnen krijgt.... Mocht je interesse in de CAA hebben; deze staat inmiddels bij Erik te koop..

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers