Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1320 van 1797 EersteEerste ... 32082012201270131013181319132013211322133013701420 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 13.191 t/m 13.200 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Nette gitaar, maar ik vind het niet echt een goede deal. Het is er eentje uit de zgn Norlin periode. Nu verschillen de smaken wel, maar op het Eveything SG forum geven ze in het algemeen niet erg goede kritieken aan SGs uit de Norlin periode. En, deze heeft een gerepareerde headcrack. Dan zou de waarde lager moeten zijn dan van eentje zonder headcrack. Een nieuwe standaard doet nu zo'n 1300 euro.
    http://www.thomann.de/nl/gibson_sg_s...87952661a0e717

Ik zou voor deze eerder iets van rond de 750 denken als een reële prijs. Een goede deal zou 600-700 zijn IMHO.
    Over de prijs kan ik niet zoveel zinnigs zeggen, maar over het Norlin verhaal wil ik wel wat kwijt. Ik ben nog steeds van mening dat de Gibsons uit de jaren '70 gemiddeld een stuk beter waren dan de huidige Gibsons. Er wordt echt zoveel kwats verteld aan de hand van napraten en erger maken middels internet en dat Everything SG forum is daar geen uitzondering op. Gibson heeft in die jaren wel 's bijv. maple gebruikt voor de halzen, ik dacht vooral op Les Paul Customs en dan raak je al gauw de tere zieltjes van de Gibson puristen. Dit terwijl die Customs gemiddeld genomen gewoon vreselijk goed waren. Ik heb het geld niet, maar ik zou er nog steeds een moord voor doen. Ook de SG's uit de jaren '70 vind ik gemiddeld genomen beter dan de huidige.

Ik heb jaren geleden, 2006 of zo, een SG standard uit '82 gekocht voor €1000,- Linkshandig, dat wel, maar ook met headcrack. De markt is wel veranderd en de prijzen zijn nu een stuk lager, maar die jaren '70 modelletjes zijn dan wel weer gewilder. Met een beetje afdingen is de prijs misschien zo gek nog niet?

Standaard

Waarom zijn de jaren 70 modellen gewilder ondanks alle verhalen die rondgaan op het internet?

Een bruine SG met block inlays staat nog altijd op mijn lijstje van must-have guitars.
    it's better to burn out than to fade away

Standaard

Op Gbase zie ik ze enkel staan voor rond de 2000 usd.

http://www.gbase.com/gear?q=gibson%2...0&maxYear=1979

Senior Member

Standaard

Ik heb meerdere Gibson SGs gehad en heb er nog steeds eentje. Ik kocht ooit een 1990'er voor 700 euro. Dat vind ik een nette prijs. En deze 1974'er die overigens er netjes uitziet (refret, brug vervangen, gerepareerde headcrack) vind ik minder waard dan de vraagprijs. En vwb Norlin periode. Ik heb zelf zo'n Norlin Les Paul Custom Black Beauty. Niks mis mee, dat is een beest van een gitaar.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Welke ?
    http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...-sg-1974.html?

Voorlaatste en laatste foto

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soup Bekijk bericht
    Waarom zijn de jaren 70 modellen gewilder ondanks alle verhalen die rondgaan op het internet?

Een bruine SG met block inlays staat nog altijd op mijn lijstje van must-have guitars.
    Gewilder dan jaren '80 SG's bedoelde ik.

Standaard

Is er iets mis met die uit de jaren 80 dan? Ben niet zo bekend met de oudere SG's.

en @Fred Dons, wat een collectie. Mag ik vragen wat je allemaal hebt staan qua LP's?

Senior Member

Standaard

Neuh, op zich niks mis met jaren '80 SG's. Tot 1986 was de beruchte Norlin periode, maar de jaren '70 SG's zijn wel wat gewilder dan de jaren '80 Norlins. Waarom? Ik denk omdat ze ouder zijn.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soup Bekijk bericht
    Is er iets mis met die uit de jaren 80 dan? Ben niet zo bekend met de oudere SG's.

en @Fred Dons, wat een collectie. Mag ik vragen wat je allemaal hebt staan qua LP's?
    qua lps. wat productie standaards (4 geloof ik), 2 historics (58, 59) 1 classic, 1 Alex Lifeson, 2 precision lps, 2 edwards, 1 tokai, een musikraft lp, fastguitar lp, een paar complete zelfbouw, een russische 59 replica, een bartlett en ik zal er ongetwijfeld wat vergeten zijn (ik ben serieus meer van de superstrats)
    life sucks and then you die

Senior Member
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jambi Bekijk bericht
    Wil natuurlijk niemand dood maken met een blije mus.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mijn moedertje zei altijd al, Gibson's wegen zijn duister en zelden doorgrondelijk
    VINYL GEZOCHT!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten