Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 51
  1. #41

    Standaard high end tube amp klinkt als transistor?

    Dus? Zegt meer over een TS dan de Vox.
    Mijn RAT en Mooer Blues Mood klinken prima op de Blues Junior
    Dus mag ik dan automatisch het statement maken dat EL84's prima pedaaltjes vreten? Nee natuurlijk niet. Blijf het kolder vinden om te stellen dat een bepaald type buis per definitie wel, of niet, goed met stampertjes werkt.
    Gelukkig zijn er nogal wat meer factoren die invloed hebben
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het zegt net zo min wat over een TS. Ik krijg met een overpuntige BC Rich geen metalgeluid uit een AC30, zegt dat dan wat over die AC30?

    Overigens vind ik persoonlijk een AC30 ook niet echt een overdrive/distortion happer, maar of dat aan de buizen ligt, ik heb geen idee en zal ook een smaakkwestie zijn.

  3. #43
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.732

    Standaard

    Ik ben er na oeverloos maar ook nuttig uitproberen, lezen over het onderwerp en praten met experts wel achter dat het aan het totale ontwerp ligt. En dan kan soms één bright capje net datgene zijn wat een amp tot 'pedalenvreter' bombardeert of juist tot een krasbak met pedalen. Voor mij dus geen AC30 mét bright cap Vlak overigens ook niet uit hoeveel de combinatie gitaar/pedaal/versterker uitmaakt en dan heb ik het nog niet eens over aanslag, pickups en persoonlijke voorkeuren...
    Waarom zoveel gitaristen automatisch denken dat het de eindbuis is die primair de klank bepaalt is me een raadsel. Of kolder, zo u wilt

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Sowieso wordt de invloed van eindbuizen vaak overschat. Een Orange TH30, of een Vox AC30, allebei EL84 versterkers, zoek de verschillen. Ik heb met voorversterkerbuizen experimenteren altijd meer bereikt dan met eindbuizen. De rest van het ontwerp is mijns inziens ook veel belangrijker en dat werd ook wel bevestigd door wat versterkerbouwers/reparateurs waar ik mee gepraat heb.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Sowieso wordt de invloed van eindbuizen vaak overschat. Een Orange TH30, of een Vox AC30, allebei EL84 versterkers, zoek de verschillen. Ik heb met voorversterkerbuizen experimenteren altijd meer bereikt dan met eindbuizen...

    ^ dit


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #46
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.732

    Standaard

    Consensus

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    592

    Standaard

    Ik denk dat het bij de AC30TB vooral aan het top boost circuit ligt maar op het normal channel klinkt het ook niet echt geweldig. Op de 18W marshall (ook el84) klinkt een TS wel redelijk maar nog steeds niet zo goed als op de gemiddelde Fender versterker. Geen ervaring met andere el84 versterkers. Toch is er iets als de klankkleur van een EL84, EL34, KT66 en een 6L6 bijvoorbeeld. Bij sommige SE versterkers kun je makkelijk eindbuizen verwisselen. Dan hoor je wel een verschil tussen een 6l6 en een kt66.
    Laatst gewijzigd door Antoon; 10 september 2014 om 17:29

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32.828

    Standaard

    Een rangemaster TB tussen je tele en je AC30 en veel beter wordt het niet.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Een rangemaster TB tussen je tele en je AC30 en veel beter wordt het niet.
    Rory knows

  10. #50

    Standaard

    En Brian heeft van zijn kennis dankbaar gebruik gemaakt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top