Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 51
  1. #11

    Standaard

    Als de versterker een mastervolume heeft zou je even kunnen checken of daar een brightcapje overheen zit. Dit klinkt clean wel fijn, maar met een pedaaltje ervoor...brrrrrr! Alsof je een gitaaramp op een HiFi speaker aansluit.

    Of jij een master met brightcap hebt is eenvoudig te controleren: mastervolume op 10, volume regelen met de 1e volumeknop. Even kijken wat je prettiger vind, bright switch aan of uit.

  2. #12

    Standaard

    En dan? Brightcab verwijderen en is t probleem opgelost?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.687

    Standaard

    Geweldig dit!! Men koopt een high end/ boetiek/ schreeuwend dure/ super-eerlijke amp, sluit er vervolgens transistorpedaaltjes op aan en nu klagen dat het als een transistoramp klinkt? Het moet potverdorie niet gekker worden!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.440

    Standaard

    Eeehhhhh.... Je koopt geen hifi-buizenbak.... Die zijn "eerlijk" in de versterking. Gitaar-buizenbakken niet...
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32.828

    Standaard

    Dit topic is best wel een beetje surrealistisch. Het begint met een pedaal dat niet goed klinkt en een paar posts verder ligt de amp al open.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Spijtig toch...

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.732

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Als de versterker een mastervolume heeft zou je even kunnen checken of daar een brightcapje overheen zit. Dit klinkt clean wel fijn, maar met een pedaaltje ervoor...brrrrrr! Alsof je een gitaaramp op een HiFi speaker aansluit.

    Of jij een master met brightcap hebt is eenvoudig te controleren: mastervolume op 10, volume regelen met de 1e volumeknop. Even kijken wat je prettiger vind, bright switch aan of uit.
    Alle flauwe grappen ten spijt: bovenstaand klopt als een bus.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32.828

    Standaard

    De aanwezigheid van een brightcap controleer je door te kijken of ie er zit. Afgezien dat hij er juist zit omdat onze oren lage volumes anders ervaren dan hoge volumes en zoiets dus lastig te controleren valt, als er ook een brightcap op de ingang zit wordt het helemaal een hachelijke test. Afgezien of dat uberhaupt het probleem is want volgens die logica zou je pedaal prima klinken op hoge volumes.

    Er zijn een hoop mogelijkheden. Het ligt aan het pedaal, de combinatie, je speakercab, je oren, de amp...
    En misschien ligt het wel aan de amp en een brightcap maar voor je zover bent zou je eerst een paar andere parameters weg moeten strepen, althans, lijkt mij.

    Misschien speelt ie over Celestions vintage 30 speakers, dat is al een brightcap op zich. Die Morgan klinkt wel als een grote dikke brightcap moet ik zeggen...
    Laatst gewijzigd door Pepe; 8 september 2014 om 14:26

  9. #19

    Standaard

    Volgens mij zit er op de SW50r een brightswitch, dus die kun je simpel aan/uit zetten, maakt dit veel verschil?

    Ik heb pas een Morgan PR12 getest; clean was een super geluid!
    Met een Brunetti Mercury Box verschrikkelijk krijsend geluid, vermoedelijk een brightcap in de Amp.

  10. #20

    Standaard

    Ik begrijp nooit zo heel goed waarom je een "cleane" versterker zou kopen en er vervolgens mee gaat scheuren dmv een pedaal.
    Zeker met zo'n high end concept.

    Is toch doodzonde van je investering in een super tubegeluid?

    Als scheuren belangrijk is, koop dan een amp die dat naar jouw smaak ook goed doet zou ik zeggen.

    Een Porsche 911 koop je toch ook niet als je lekker offroad wilt rijden?
    Als je offroad belangrijk vindt neem je een Hummer.

    Best off both worlds: koop een range rover.

    Hopelijk helpt dit voorbeeld om m'n gedachtengang over de morgan te verduidelijken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top