Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: Beste geluid

  1. #11

    Standaard

    OK, bedankt allemaal

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    daarom ook... het beste advies is te kijken voor wat anders... en al helemaal als ie eventueel dadelijk wil gaan meespelen in een band, want dan red ie het gewoonweg niet...
    ik kraak niks af... alles heeft zijn waarde, maar als hij met 5 knoppen om aan te draaien nog geen geluid krijgt wat hem bevalt is het gewoon tijd om verder te gaan kijken

    het hoeft geen stack te zijn en tweedehands is veel leuk spul te krijgen voor wénâg, een hybride bijvoorbeeld...
    een modeler is inderdaad een goeie optie, maar voor een beginnende (nogmaals neem ik dit ff aan) scheurgeweldenaar, lijken me al die optie's die vaak op zo'n ding zitten juist tegen te werken... zo iemand moet voornamelijk veel spelen en niet eindeloos zijn geluid zitten te tweaken met allerlei menuutjes etc etc... dat kan in een later stadium ook nog wel
    ik ben het niet helemaal eens met wat je over modelers zegt. naar mijn mening kan je als beginner zelfs best een modeler nemen omdat je er zoveel keuze bij hebt en daarboven ook nog eens goedkoop zijn. mijn eerste versterker is de roland cube die ik nog altijd gebruik en ik heb er toch snel bij geleerd dat ik een marshallachtig geluid verkies zonder dat ik daarvoor direct een marshall of een marshall kloon heb uitgetest. het zal nog altijd maar 'gebaseerd' zijn maar toch. dat tegenwerken van de opties was bij mij trouwens in no time opgelost

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hellgast Bekijk bericht
    OK, bedankt allemaal
    Hellgast, ja niet lullig bedoeld, wou gewoon eerlijk zijn dat er niet veel mogelijkheden uit te halen zijn qua metal met die amp.
    Tis niet ff van: je moet de bas op 8 zetten en de gain op 6 das de sweetspot voor modern heavy metal.
    Nieuwe amp sparen is dan goed idee, of zoals ik zei op een budget kan je heel goedkoop met Bias of Amplitube op de Ipad werken (als je die al hebt) en dat klinkt goed! hoef je alleen maar connectie te kopen: analoog iRig 25e (raad ik af met metal) en digitaal kun je een apogee jam of line6 sonic port nemen (~90 euro). Zo heb je heel veel mogelijkheden en kom je er ook achter wat voor type sound jij lekker vindt en wat voor echt amp daar ooit bijpast.

    zo wat duidelijker
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top