Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Beste geluid

  1. #1

    Standaard Beste geluid

    Hallo ik wou vragen hoe ik het beste metal geluid uit mijn versterker kan krijgen.
    Ik heb gebruik nu een 10 watt stagg versterkertje.

    Mvg, hellgast.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    Is dit serieus?
    Zo ja: "sparen voor een andere amp?"

    een 10W Stagg staat nou niet echt bekend om zijn lekkere sound
    Als het cheap moet: ga digital, D/I convertortje aan je IPAD en gaan maar met Amplitube of Bias.
    Over je stereo of headphone en geeft al veel mooier geluid dan zo'n Aldi amp.

    over cheap home amps staat forum vol: Marshall DSL5, Blackstar 5W, Yamaha THR, Vox 4W
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  3. #3

    Standaard

    ja,ik heb een betere alleen voor nu heb ik ff deze tijdelijk dus ik wou ff weten wat het beste klonk.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hellgast Bekijk bericht
    ja,ik heb een betere alleen voor nu heb ik ff deze tijdelijk dus ik wou ff weten wat het beste klonk.
    Het Powerknopje op 'O' ipv 'I' zetten schijnt het beste voor het geluid te zijn

    Overdrive pedaaltjes heb je niet zoveel aan, dan nog beter een metal distortion pedaal en de amp als cleane poweramp gebruiken. anyway software oplossing zoals ik zei hierboven gaat veel mooier geluid geven.
    Laatst gewijzigd door Tonton; 5 september 2014 om 16:32
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  5. #5

    Standaard

    simpel, rommel met de EQ tot je vindt dat je zelf een leuk geluid hebt. wij kunnen niet zeggen welke settings jou bevallen want wie weet staan onze smaken haaks op die van jou

  6. #6

    Standaard

    Gewoon met een breinaald een paar gaten in de speaker prikken.

    Ruig man!


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    het is bijna ondoenlijk om een beginnend gitarist (neem ik aan) uit te leggen dat een versterker zo ontzettend veel uitmaakt... zeker als je een el cheapo 10 watter gaat vergelijken met serieus spul:

    http://www.youtube.com/watch?v=j2Mm0NXr0_A

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    36.105

    Standaard

    Ik vind die kleine nog helemaal niet verkeerd klinken. Okay, die top kan veel harder, so what?

    Ik heb het gevoel dat hier een jonge gast, een noob nog, om goede raad vraagt. Wie in staat is om hem die te geven, hij gaat zijn gang. Maar zijn el cheapo ampje afkraken is geen kunst.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2014
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    192

    Standaard

    Als je het mooiste geluid hebt gevonden op je versterker en je besluit over een tijd een grotere te nemen, zou ik je het advies geven om de versterker die je nu hebt absoluut niet weg te doen.
    Hij heeft namelijk eigenschappen die de grotere absoluut niet hebben. nl.
    Makkelijk om te vervoeren als je bv wil gaan oefenen met een maat of zo.
    In mijn geval staat er 1 naast de pickup in de huiskamer (waar ook een gitaar staat) om spontaan even iets te kunnen spelen.
    zelfs met 10 watt kun je hem zelfs niet helemaal openzetten omdat het hard genoeg is.
    Zelf heb ik veel plezier van zo'n kleine versterker nl. een Hudson FX10G

    Maar het mooiste geluid uit je versterker zullen je oren zelf moeten vertellen.
    succes!

    Demo stagg 10 watt
    Laatst gewijzigd door djee; 6 september 2014 om 09:17 Reden: demo

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik vind die kleine nog helemaal niet verkeerd klinken. Okay, die top kan veel harder, so what?

    Ik heb het gevoel dat hier een jonge gast, een noob nog, om goede raad vraagt. Wie in staat is om hem die te geven, hij gaat zijn gang. Maar zijn el cheapo ampje afkraken is geen kunst.
    daarom ook... het beste advies is te kijken voor wat anders... en al helemaal als ie eventueel dadelijk wil gaan meespelen in een band, want dan red ie het gewoonweg niet...
    ik kraak niks af... alles heeft zijn waarde, maar als hij met 5 knoppen om aan te draaien nog geen geluid krijgt wat hem bevalt is het gewoon tijd om verder te gaan kijken

    het hoeft geen stack te zijn en tweedehands is veel leuk spul te krijgen voor wénâg, een hybride bijvoorbeeld...
    een modeler is inderdaad een goeie optie, maar voor een beginnende (nogmaals neem ik dit ff aan) scheurgeweldenaar, lijken me al die optie's die vaak op zo'n ding zitten juist tegen te werken... zo iemand moet voornamelijk veel spelen en niet eindeloos zijn geluid zitten te tweaken met allerlei menuutjes etc etc... dat kan in een later stadium ook nog wel

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top