Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1315 van 1797 EersteEerste ... 31581512151265130513131314131513161317132513651415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 13.141 t/m 13.150 van 17961
  1. #13141
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    8000 eu voor een Canadese/Israëlisch replica???
    Ben ik gek of ben je dan niet helemaal goed bij je paasei? Voor dat geld heb je een Gibson cc een echte dus...
    Ik heb een Bartlett (overigens een stuk minder betaald om dat ik hem zelf afgebouwd en gelakt heb) en ik heb een aantal Gibson Historics en eerlijk gezegd zijn ze niet te vergelijken qua acuratesse in vergelijk met een originele 59, de gibsons zijn natuurlijk ook fantastische gitaren maar om het dichts in de buurt te komen van een 59 zonder 3 ton uit te geven was een barlett de enige manier om dit te bereiken, het zijn soms kleine en soms grote details maar er zijn zoveel verschillen tussen de huidige gibson R9 en een 59 dat voor de echte liefhebber blijkbaar waard is om dit uit te geven aan zo'n replica
    life sucks and then you die

  2. #13142
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    en om nog even te muggeziften, als je een Gibson historic koopt dan koop je een Les Paul gemaakt in een fabriek die in eigendom is van de huidige eigenaar van het merk Gibson (en alle instrumenten) maar beide hebben natuurlijk, los van het juridisch eigendom niets te maken met een originele 59
    life sucks and then you die

  3. #13143
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    En hoe verhoudt een ls150 van tokai zich tot een originele 59 er, qua specs. Er wordt beweerd dat de Jappen dichtbij komen. Wat zijn de verschillen?

  4. #13144
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaccowon Bekijk bericht
    Zoek Tom Bartlett of Gil Yaron maar even op Arjan.
    Gil yaron is een echte meester in het bouwen gitaren. Wat die man afleverd, man man man.





  5. #13145
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    In deze discussie is het verschil dat op die LS150 de naam Tokai staat!! Het gaat niet om het model en/of de kwaliteit maar om de naam die er op staat. Het bewuste belazeren gebeurt dan uiteraard weer met de lage kwaliteit gitaren maar het gaat om het principe, ook die Bartlett hoort natuurlijk eigenlijk zijn eigen naam op de kop te zetten net als Tokai en in zijn geval begrijp ik eigenlijk niet dat hij dat niet doet.

  6. #13146
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Bartlett maakt overigens geen LP kopieen meer maar alleen zijn eigen model, en wat Bartlett deed moet je eigenlijk vergelijken met mensen die bijvoorbeeld een Shelby Cobra replica maken, maakt het niet minder illegaal maar het zijn bouwers die een product maken die niet meer gewoon in de markt te krijgen is

    wat betreft Tokai, ze zijn close maar meer close met de Gibson historic dan met een 59, de 59 heeft een afwijkende schaallengte, een andere topcarve (niet alleen de recurve maar ook de topcarve is anders) verder gaat het om allerlei andere details (op het mierenneukerige af) zoals de lichte hoek van de stoptail, de frezing in de electronica cavities, de houtsoorten, de lijm, de gebruikte plasticsoorten, inleg etc . Bartlett, Dave Johnson en Gil hebben deze details wel in hun replicas en Gibson en Tokai bijvoorbeeld niet
    life sucks and then you die

  7. #13147
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Thanks voor de info mannen deze bouwers kende ik niet!
    Die gil yarons zijn om te kwijlen !
    Dat hij nooit last van rechtszaken met Gibson heeft gehad. Maar volgens mij moet hij van elke gitaar een percentage aan Gibson betalen, dat kan bijna niet anders! Hoe zit dit precies?

  8. #13148
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nope, Bartlett kreeg een cease and desist letter (nette legal brief waarin verzocht wordt om op te houden met het inbreuk maken op de trademarks van Gibson of anders...) en hij stopte en voor Yaron geld dat het schijnbaar moeilijk is voor Amerikaanse bedrijven om amerikaans trademark recht te laten toepassen in Israel (hij verscheept officieel ook niet naar de VS (officiuees schijnbaar wel))
    Het enige bedrijf dat een licentie heeft voor een aantal trademarks van Gibson was/is Hamer voor haar V en Explorer en Heritage voor de tradedress voor een aantal ES en LP achtige gitaren. Het "leuke" is dat Yaron wel de naam op de headstock heeft aangepast maar daarnaast nog genoeg inbreuk maakt op de verschillende trademarks (les paul script, crown inlay en patent applied stickers op zijn pickups)
    life sucks and then you die

  9. #13149
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    nope, Bartlett kreeg een cease and desist letter (nette legal brief waarin verzocht wordt om op te houden met het inbreuk maken op de trademarks van Gibson of anders...) en hij stopte en voor Yaron geld dat het schijnbaar moeilijk is voor Amerikaanse bedrijven om amerikaans trademark recht te laten toepassen in Israel (hij verscheept officieel ook niet naar de VS (officiuees schijnbaar wel))
    Het enige bedrijf dat een licentie heeft voor een aantal trademarks van Gibson was/is Hamer voor haar V en Explorer en Heritage voor de tradedress voor een aantal ES en LP achtige gitaren. Het "leuke" is dat Yaron wel de naam op de headstock heeft aangepast maar daarnaast nog genoeg inbreuk maakt op de verschillende trademarks (les paul script, crown inlay en patent applied stickers op zijn pickups)
    Mooie info! En wel humor dat die Israëliet gewoon kan blijven doorgaan tot frustratie van Gibson. Want stel je voor yaron kaapt marktaandeel weg bij Gibson, dat vinden ze niet leuk!
    Is zo'n yaron naar nl te halen en wat kost zo'n lp?

  10. #13150
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Mooie info! En wel humor dat die Israëliet gewoon kan blijven doorgaan tot frustratie van Gibson. Want stel je voor yaron kaapt marktaandeel weg bij Gibson, dat vinden ze niet leuk!
    Is zo'n yaron naar nl te halen en wat kost zo'n lp?
    Yaron is maar een kleine speler maar het gevaar is wel dat als Gibson niet optreed tegen Yaron er meer bouwers zullen komen die het trademark gebruiken en Gibson het trademark simpelweg verliest, er zijn btw in Israel meer goede LP replica's bouwers
    http://gilyaronguitars.com/ hij verscheept naar Nederland maar zoals gezegd hij is niet goedkoop (ik dacht ook rond de 8000 eurie maar het kan meer zijn) .
    De manier waarop Fender en Gibson overigens tegen de "replica's/kopieen/gitaren in de stijl van" optreden die in de europese winkels verkocht worden (gibson en Fender hebben in Europa geen trademark op hun headstock)is tegen de winkel te zeggen dat als zij blijven doorgaan met bijvoorbeeld Haars, Tokai's etc met correcte headstock etc te verkopen is dat zij niet langer Fender of Gibson mogen voeren.
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top