Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: HNAD Pignose L 700

  1. #11

    Standaard

    Bluesharp spelers gebruiken hem ook graag omdat hij zo lekker snel over de zeik kan gaan, ideaal voor hun geluid!!
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  2. #12

    Standaard

    Van Zappa weet ik uit interviews met hem dat hij die dingen in de studio vaak gebruikte in de 70er jaren. Maar als die amp vanaf 1972 verkrijgbaar is is het wel grappig dat de Beatles in de lijst met gebruikers staat.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Maar als die amp vanaf 1972 verkrijgbaar is is het wel grappig dat de Beatles in de lijst met gebruikers staat.
    De Beatles zijn nooit op geheven. Waren na 1976 jarenlang de begeledings band van Elvis Presley op zijn eiland in de Celebes zee.
    Mwa...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.337

    Standaard

    Ik dacht dat ZZ-Top ook vaak gebruik maakten van de Pignose ...

  5. #15

    Standaard

    Heb een keer op zo'n ding gespeeld, gaat hard zat voor thuisgebruik (eigenlijk is vol net te hard). Het was een oude uit de jaren '70, ik geloof dat ze tegenwoordig niet meer met germanium transistors worden gemaakt. Het kleine speakertje levert natuurlijk nooit een erg vol geluid, maar het overstuurde echt verdomd lekker. Heel erg goede respons op de volumeknop, goed clean met een randje tot Thin Lizzy als je hem opendraait. Pakte ook uitstekend pedalen.

    Heb na die ervaring nog veel gespeeld met het idee om een pedaalversie te bouwen of een krachtigere versie te maken als 50 watt head of zo. De vervorming en dynamiek van dat kleine transistorversterkertje zijn aanzienlijk beter dan die van veel nieuwere oefenversterkers.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2004
    Berichten
    690

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terminus Bekijk bericht
    Heb een keer op zo'n ding gespeeld, gaat hard zat voor thuisgebruik (eigenlijk is vol net te hard). Het was een oude uit de jaren '70, ik geloof dat ze tegenwoordig niet meer met germanium transistors worden gemaakt. Het kleine speakertje levert natuurlijk nooit een erg vol geluid, maar het overstuurde echt verdomd lekker. Heel erg goede respons op de volumeknop, goed clean met een randje tot Thin Lizzy als je hem opendraait. Pakte ook uitstekend pedalen.

    Heb na die ervaring nog veel gespeeld met het idee om een pedaalversie te bouwen of een krachtigere versie te maken als 50 watt head of zo. De vervorming en dynamiek van dat kleine transistorversterkertje zijn aanzienlijk beter dan die van veel nieuwere oefenversterkers.

    Er bestaat een pedaalversie van - spotgoedkoop : http://www.amazon.com/gp/product/B00...?ie=UTF8&psc=1

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    piggy in a box voor weinig.. altijd leuk. overigens stonde deze onderaan die amazon pagina.. ook awfully cute in je fifties diner interieur….
    http://www.amazon.com/Danelectro-N10...41WZZXKTV2TEFC

    kan je ook zo mee de Looney Tunes in…..
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top