Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
    Senior Member

Standaard

Ik heb een Blues Junior III en zo'n klein kastje klinkt natuurlijk een beetje boxy en mist wat laag, maar sluit hem aan op een 2x12 cab en dan klinkt ie ineens verdomd volwassen. Die lekkere bijterige, dynamische uppermids heb ik nooit niet uit een Line6 horen komen, maar misschien loop ik achter, want ik heb sinds een testje in een muziekzaak (was de toen net geïntroduceerde Flextone III, ging weg met een Multitone) nooit meer op modelingamps gespeeld. Wat me opviel bij de Flextone III was dat de cleane modelingamps niet verkeerd klonken, ook wel breed door de 2x12 speakers. Ik kon er echter geen lekker sologeluid uit krijgen, welk ampmodel ik ook koos. Boven de 12e fret verbrokkelde de toon, zelfs met veel preampgain.
    De BJ doet het idd lekker met pedalen. Ik gebruik onder meer een Emma Reezafratzitz en een Brunetti Mercury Box 2. Leuke setup voor kleinere gigs.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 12 augustus 2014 om 01:33
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Standaard

Het ligt er ook nogal aan op volume je beide versterkers hebt geprobeerd.
    Thuis klinkt een modeling (nou specifiek een line6, want da's echt niet het beste op dat gebied) op laag volume al snel lekkerder, maar zodra het iets opgaat hoor de line6 verdwijnen en helemaal in een band situatie.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Het ligt er ook nogal aan op volume je beide versterkers hebt geprobeerd.
    .........
    Huiskamer-niveau, voor 't podium vind ik beide niet echt geschikt. Kleine club zal de BJ nog wel redden.

Vond gewoon opmerkelijk. Was er eigenlijk blind van uit gegaan dat de BJ de betere huiskamer-amp zou zijn.
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

Standaard

Een 15 watt buizen kan je normaal toch echt nog heel wat mee doen, eventueel met een extra cabinet.
    En de meeste fenders die ik ken gaan hard, voorbij standje 2 maakt het vaak geen enkel verschil.
    Maar dat zegt niks over deze versterker.

Senior Member

Standaard

Toch had mijn oude bandmaatje een Line 6 spider (eerste) 2x12 en die was altijd prima te horen hoor in de band. En dat ging echt wel hard.
    Voorlopig weer even uit gehandeld.

Standaard

Ze gaan ook wel hard, is alleen dat veel sounds nogal rommelig/modderig worden.
    Cleane mod kiezen (Twin) en dan met pedaaltjes distortion e.d. gaat prima.

Senior Member

Standaard

Een BJ gaat voor veel livesituaties hard zat en met de juiste cab en pedalen kun je de boel aardig strak houden, al hou je de Fender-flavour in het laag. Een moderne sound zit er niet in.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 13 augustus 2014 om 01:00
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Standaard

Op zoek naar een cabje dus 2x12 GB's ? Hamvraag open of dicht.

Senior Member

Standaard

Dat ligt eraan. Open back meer surround als je dichtbij staat. Dicht meer druk en laag, soms - maar dit ligt tevens aan de speakers - ook wat meer topend. Dicht is lekkerder voor grotere poda omdat het geluid zich enkele meters verder echt ontvouwt, open back voor kleinere podia, althans wat mij betreft. Ik gebruik ook wel de combi open back 112 en closed back 112.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten