Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Oldies But goodies zal inderdaad op de sokken slaan.
Doe je goed Max!
Doet je goed Max!
Doorhalen naar believen.
Vriendelijke groet, Gus
Max ook te lezen als Pepe uiteraard!!!!!
Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 4 augustus 2014 om 14:06
Prachtige gitaren Pepe!
En Max ook gave gitaren. Ook een heel mooi vriendinnetje! Doe je goed!
Die Godin gaat al sinds '04 (tevens bouwjaar) mee met mij.
Je hoort vaak een 'jack of all trades, master of none'-kritiek, maar dat is m.i. vooral de GAS die ex-Godin eigenaars hebben.
Ondanks een aantal pogingen om de Godin te vervangen, ben ik nog geen gitaar tegengekomen die zo vertrouwd voelt en klinkt.
Bij een strat mis ik de hals-hb, bij een Les Paul of tele het split-standje, bij een akoestische mis ik het draagcomfort...
De rest van mijn elektrische gitaren zijn er wanneer ik 'dat' geluid wil (strat of semi-hollow), maar de Godin blijft mijn referentie.
De strat klinkt simpelweg 'meer strat/tikje dunner' dan de Godin, en de Ibanez klinkt holler/luchtiger dan de Godin.
Daarentegen heeft de strat .010's, de Ibanez .013's en de Godin heeft .011's (omwonden G)
Godinnetje heeft voor mij het fusion, blues of moderne jazz geluid dat ik in mijn hoofd hoor... totdat ik de Ibanez oppak en wat meer 'hout' hoor bij de humbucker-klanken.
Voor mijn smaak is het al meer dan 10 jaar een geweldig werkpaard, mooi warm en vol geluid, funky/puntig in split-standjes en precies goed in de mix en op-zichzelf-solo.
Mike Scott (Prince/Timberlake) gebruikt/gebruikte ook heel lang een LGX-SA, waarschijnlijk ongeveer dezelfde redenen..
Heb er ook een tijd een Duncan JB in gehad, maar nu al meer dan super-tevreden met de Suhr-combinatie DSV/SSH+
Ik denk dat ik evenveel gebruik maak van standje 2 (Suhr DSV hals-hb gesplit), 3 (DSV hals/SSH+ brug) en 5.1 (SSH+ in brug, parallel) voor slag, als van standje 1 (hals-hb) en 5.3 (brug-hb, serieel) voor lead.
Piezo's zijn daarnaast ook geweldig als variatie voor clean, of voor het 'akoestisch setje'.
Enige verbeterpunten voor mij zijn/waren:
- stock-brug pickup (Duncan CustomCustomCustom) was m.i. te puntig voor clean of crunch.
Vervangen door een Suhr SSH+ pickup, met daarbij een serieel/split/parallel-switch, waardoor ik deze 'high gain/metal/fusion' pickup ook kan temmen voor dunnere/subtielere smaken.
- vanwege de synth-pickup is er geen mogelijkheid om snel te schakelen tussen piezo en magnetisch, wanneer je m.b.v. 2 kabels naar DI (piezo) en amp (magn) gaat. De '2-voice' LGX heeft die switch wel, de 'luxere' 3-voice LGX-SA heeft dat vreemd genoeg niet.
dit is nog geen 'groot' probleem, maar ik speel al een tijdje met het idee om het piezo systeem te vervangen door Graph Tech Ghost (standaard op de 'middenklasse' Godins en ook hun nieuwe topmodellen in de Montreal Premiere-Reeks)
- geen jengelstengel, maar daar heb ik de strat voor (en laten we eerlijk zijn, soms zit zo'n tremolo/vibrato-arm gewoon in de weg, speltechnisch of anderszins)
In deze uitvoering (nieuwe HB's, split-switch) alweer bijna 2 jaar ongewijzigd.
Beste snaren tot nu toe zijn de DR Zebra's (geweldig voor elektrische gitaren met piezo, oorspronkelijk voor akoestische gitaren met zowel magn als piezo's) en vandaag de dag mijn go-to-setje qua prijs/kwaliteit; D'Addario EXL115
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Gisteren deze opgehaald:
Een Epiphone Del Rey. Er staat geen serienummer op, maar ik geloof dat ie uit halverwege de jaren 90 moet komen. Hij heeft aardig wat gebruikssporen en de knoppen zijn volgens mij niet origineel, maar hij speelt lekker en klinkt goed. Volgens mij zijn het wel schaarse gitaren, ik kan er echter niet echt veel concrete info over vinden.
Dat ziet er best prettig uit.
Vroeger was de toekomst beter.
Grappig hoor, kan me niet herinneren dat ik daarmee nou echt in mijn handen heb gestaan.
Ik hoop dat je eens een stukje geluid wilt posten van hoe dat nou klinkt. Geschroefde hals en al. Zou, als je d guru's hier wilt geloven toch min of meer hoorbaar moeten zijn.
Best wel en rammel gitaartje for keeps! Fijn ding!
Vriendelijke groet, Gus
Favorieten/bladwijzers