Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 49 van 49
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Ok. Dan duurt dat nog even. Maarja, het oog wil ook wat en ik vind het cabinet van Palmer er mooi uit zien. Al had ik liever het Engl cabinet boven maar volgens mij is het verstandiger om de half open back boven te zetten.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.035

    Standaard

    Dat zou je gewoon moeten uitproberen wat het beste klinkt. Het maakt bijvoorbeeld al veel uit of je de cab op een verhoging zet ( zoals zwenkwieltjes ). Koud op de grond is het al gauw meer 'boomy' als iets van de grond af. Zeker het Palmer cabje is van zich zelf redelijk boomy. Persoonlijk denk ik dat de Engl beneden en de Palmer er boven op het beste gaat klinken. Maar nogmaal: proberen. Misschien klinkt naast elkaar ook wel lekker....

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    De persoon waar ik deze Engl cab vandaan heb die had er zelf altijd een Screamer combo op staan en vond dat ook een goede combi. Een links van me en een rechts lijkt me ook wel vet ja. Heb voor de zekerheid ook 1 speakerkabel van 3 meter gekocht :-). Maar ik denk dat de 2 speakers toch het best blenden als ze op of vlak naast elkaar staan.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.035

    Standaard

    En dan zul je zien dat als de set in de oefenruimte geweldig klinkt en op een podium helemaal anders. Dat had ik laatst met mijn combinatie: H&K Statesman Head bovenop een custommade 212. In de oefenruimte klinkt dit super maar op ons laatste optreden was ik er minder blij maar ik had simpelweg niet de tijd om uit te proberen of de cab verticaal of horizontaal het beste klinkt. Ach ja, bij sommige optredens is het plug and play en geen tijd om te zeuren!

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Mee eens. Maar de versterker en de Engl v60 cab ken ik al goed. Heb deze extra cab dus ook gekocht met de inschatting van wat ik in mijn huidige combinatie miste. Ik schat de kans klein dat het live niet gaat werken. Eerder denk ik dat de V30 voor thuis wat minder geschikt is. We gaan het zien. Nogsteeds geen tijd gehad

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Vandaag even een paar uurtjes de nieuwe set aan de tand gevoeld. Kan er dus nog niet heel veel over zeggen maar het klinkt wel lekker zo op het eerste gehoor. Het lekkerst klinkt het soft lead kanaal. Dat vind ik echt vet klinken! Heel goed bruikbaar voor ACDC achtige sound en klinkt ook heel lekker als lead. Bij de heavy lead ben ik nog zoekende. Het klinkt erg lekker opzich maar het boomy van de Palmer herken ik daar wel. De bas stond altijd op iets voor 12 en nu net voorbij kwart voor. Het Heavy lead kanaal is echt alleen geschikt voor power chords of soleren. Maar daar heeft mijn kleine zolder kamer natuurlijk ook deel aan.
    Het clean kanaal gebruik ik niet heel veel, gebruik meer de crunch en dan het volume iets terug voor clean. Dat werkt prima maar ik wil nog iets meer warmte. Ik had bijna de sweet spot maar toen moest ik helaas weer stoppen.
    Het is ook een beetje de Screamer hoor wat mij betreft. Ik vind het een wereld amp! Maar weinig knopjes is een voordeel en tegelijk ook een nadeel. In elke ruimte/situatie moet hij anders ingesteld en dan moet je echt even de kanalen op elkaar afstellen om ze alle 4 goed te laten klinken. Met 2 tone regelingen had dat makkelijker geweest.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Het is ook een beetje de Screamer hoor wat mij betreft. Ik vind het een wereld amp! Maar weinig knopjes is een voordeel en tegelijk ook een nadeel. In elke ruimte/situatie moet hij anders ingesteld en dan moet je echt even de kanalen op elkaar afstellen om ze alle 4 goed te laten klinken. Met 2 tone regelingen had dat makkelijker geweest.
    Niet om je op nog meer kosten te jagen, maar qua functionaliteit lijkt de Ironball behoorlijk op de Screamer, met als voordelen:
    -compacter en lichter (7,6kg)
    -schakelbare powersoak (20W, 5W, 1W, off)

    dus iets beter thuis in te zetten. Maar goed, de Screamer heeft wel weer mooi die bright switch voor 't cleane kanaal. Mis ik soms op m'n Ironball.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Is een mooie amp die Ironball. Maar ik ben erg tevreden met de Screamer hoor, die gaat nergens heen. Voor thuis zou ik wel echt een pocket buizenampje willen a la Pignose of die van fender. Simpel om wat lickjes uit te zoeken, of misschien zelfs een amp plug. Boven op mijn zolder speel ik af en toe overdag gewoon op oorlogsterkte :-), iedereen is toch aan het werk.
    In dit Topic ging het me echt enkel om de juiste speaker te vinden. Juist voor optredens, voor thuis was ik al tevreden.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.958

    Standaard

    Kwam er zojuist achter dat het vorige bericht in deze thread mijn 10.000ste bericht was (ja, ik heb daarna en vóór dit bericht nog 4 andere geplaatst).
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top