Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 55 van 55

Discussie: fame cs60c=?

  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Voor de geinteresseerden in de sectie budget amps: een test gevonden over de Fame VS 5012 - je moet wel Duits kunnen lezen. Men is er zeker voor t geld behoorlijk positief over.

    De VS5012 is in basis dezelfde amp als de CS60C en ook als bv de VS100H. Als al gezegd de pre-amp sectie is volgens mij gewoon hetzelfde, daarbij de variatie om 2x EL34 (50-60W) of 4x EL34 (100-120W) te kunnen leveren. Of er werkelijk een verschil van 10W in zit weet ik niet, vraag me af hoe dat te bereiken, misschien iets andere trafo & voedingsspanning?

    Heb nog 2 mods aangebracht:
    1. Speaker vervangen door een Peavey Scorpion Plus (die ik nog had liggen) - geluid krijgt net iets meer definitie, iets meer hifi en wordt op hogere volumes minder snel schel als de standaard speaker. De Peavey kan 150-200 W continu aan dus dat is erg veel, veel reserve. Vervangen is zeer makkelijk, 10 min werk. De Peavey documentatie suggereert 103 dB/1W/1m maar elders zie ik ca. 98-99 dB/1W/1m, hij lijkt in ieder geval niet zachter te gaan als de orginele speaker. In de test wordt ook gesproken over gebruik van een Eminence speaker waardoor meer warmte wordt toegevoegd, dit heb ik op een ander forum ook gelezen (een Eminence Legend 12" - tamelijk standaard en niet dure Eminence speaker).

    2. Op hi-gain kanaal 2 een weerstandje overbrugd mbv een draadbruggetje, zorg ervoor dat er iets meer hoog overblijft. Dit kanaal voegde mn iets teveel laag toe, nu meer in balans en toch net iets voller als hi-gain kanaal 1. Ik heb overigens het schema, identiek aan de Randall RG50TC. Deze is waarschijnlijk wat meer verkocht, dus ook meer mods en meer freaks :-) die hun versterker willen modden.




    Laatst gewijzigd door crapton; 15 mei 2010 om 17:40
    Me Crapton, you ...

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xeentje Bekijk bericht
    Op de foto"s heb ik trouwens willen zien dat de versterker 3 vv buisjes heeft (geen 4 zoals in de beschrijving).... De vraag is dus of er nog foutieve info op de site staat


    Groetjes,
    Xenia
    Er zitten wel 4 in, er staat dus geen foutieve info. Duidelijk te zien op de foto dat er 4 inzitten hoor.

  3. #53

    Standaard

    Binnenkomen met zo'n bump, +10

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    De cs60 is een SMARVO...

    http://www.smarvo.com.tw/index.html

    Fame versterkers zijn tegenwoordig Yerasov of Smarvo. De Laboga amps zie ik niet meer.... Die hebben inmiddels een eigen groep met fans waardoor ze niet meer via Musicstore of dergelijke leveren...

    Smarvo is dacht ik chinees, Yerasov russisch en Laboga was pools of tsjechish... (zoiets)...

    De mensen in dit draadje die in 2010/2012 zo'n amp aanschaften.... Hoe doen ze het nu? EN wat heb je er nog mee gedaan?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Ik heb al jaren de VSH2-100 buizentop. Sinds 2008. Ik heb 'm sinds het begin dit jaar niet zoveel meer gebruikt, want bandje uitelkaar. :-( maar hij doet 't nog uitstekend. Ik moet wel zeggen dat ik enkel de eindversterker gebruik tegenwoordig als ik 'm gebruik. De preamp is dan een Vox Soundlab.
    Laatst gewijzigd door mrweird; 18 juli 2014 om 14:52

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top