Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 53

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    kijk even of de potmeters nog origineel zijn. Er zat vaak 2x300k ipv 2x500k in. Ik geloof om de 'scherpte' van de T-tops in combi met de maple hals wat te compenseren. Als het goed is bestaat de body ook uit 2 of 3 delen. Al met al dus een stevige verlijmde gitaar waarvan ik vind dat hij minder resoneert en zodoende dus minder energie absorbeert uit de snaren. Ook ik ben groot fan van lage frets. Sommigen willen het fretboard niet voelen, maar ik persoonlijk wel.
    Volgens mij zijn de potmeters origineel. Geen idee of het 300K volume of 500K volume is. Maar goed in mijn traditional zit ook de standaard Gibson combo van 300 en 500K en die heeft toch wat meer treble. Maar ik houd wel van meer low dan treble en als ik wat meer zou willen dan geef ik wel wat meer op de versterker. Maar nog niet die behoefte gehad. Voor het overige en het is minimaal maar de Custom heeft ondanks dat het een "stevig verlijmde" gitaar is meer resonantie en sustain dan de traditional. Maar zoals gezegd de verschillen zijn subtiel.

Senior Member

Standaard

Het is niet zo'n drastisch verschil en verschilt ook per pickup. Ik zelf heb geexperimenteerd met 4x500k en 4x250k met alnico2 pro's. En de sound met 250K zou ik wat sponziger omschrijven. Iets meer mid, sponzigere bas en hoog wat afgesnoept, output ook ietsje lager. Van 250k naar 500k zou ik dan omschrijven als een dot presence en output erbij, en een wat 'vinnigere attack'. Orpheo kan daar waarschijnlijk veel meer over vertellen.

De toneknop werkt daar weer anders op. Stel als je een hele scherpe basis sound hebt met alles op 10. Dan zou je wat treble eraf kunnen draaien met de tone knop maar het zou maar zo kunnen dat de bas en mids alsnog wat 'presence' achtig zijn, of de bas wat te hard. Door de waarde van de potmeters te verlagen zou je zodoende de sound in zijn geheel wat meer in balans kunnen brengen.

Uiteraard kun je ook veel doen met de amp settings, maar als je bijvoorbeeld één gitaar hebt die te gek klinkt bij bepaalde ampsettings en een tweede gitaar is ineens lelijk schel...
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Standaard

Oude post, maar heb ondertussen de gitaar naar mijn smaak laten opknappen. Toneknobs zijn eruit en vervangen voor min toggle switches. Hier een paar foto's van het resultaat.

Zoals die was

En nu zoals die is geworden

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco van Boggelen Bekijk bericht
    Oude post, maar heb ondertussen de gitaar naar mijn smaak laten opknappen. Toneknobs zijn eruit en vervangen voor min toggle switches. Hier een paar foto's van het resultaat.

En nu zoals die is geworden

Wauw, wat zien die pu's er geweldig uit zo. Ik houd zelf niet zo van pu's zonder cover, maar dit lijkt wel übergeil....
    Waar koop je dat?
    Misschien nog creme plastics met gold tophats....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

Ik heb de open gril covers op ebay gekocht(zie link). Hou zelf wel van open covers..vond dit wel een mooie combo zo..Creme plastics.....nah .... hahahaha

http://www.ebay.co.uk/itm/PAIR-OF-ME...:X:AAQ:GB:1123

Senior Member

Standaard

Onbewust wil je eigenlijk gewoon een Gretsch he

Moderator

Standaard

Don't we all?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Is wel veel beter geworden zo.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Senior Member

Standaard

Dat ziet er wel smakelijk uit, maar ik ben toch nog steeds benieuwd naar een foto van de achterkant

Senior Member

Standaard

Ze is mooi geworden. En met recht een echte custom
    Ik heb nog een foto van de achterkant zoals die vorig jaar was

It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten