Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronalddus Bekijk bericht
    Nu heb ik een Line 6 toneport gx en in hoeverre zal de geluidskwaliteit verbeteren als je een usb interface neemt die een stapje beter is, bijvoorbeeld de scarlett focusrite 2i2?
    Ik kan mijn 2i2 makkelijk oversturen met mijn passieve elementen, dus ik heb er een DI voor gezet. Of je echt het verschil duidelijk gaat horen met je Toneport weet ik zo net nog niet, maar er zal vast wel verschil zijn.

Standaard

Oke, dan ga ik daar geen extra geld voor uitgeven.
    Bedankt voor je advies!

Standaard

Met aardig wat leeswerk achter de kiezen begin ik wat meer kijk te krijgen in de wereld van de bedroom studio.
    Nu heb ik een aantal monitors op het oog (ze lopen nogal in prijs uiteen, maar dat maakt even niet uit):

M-audio BX5 D2
    M-audio BX8 D2 evt tweedehands ??
    Alesis one mkii active/passive ook evt tweedehands

Nu loop ik tegen het volgende aan: Ik heb op het moment een toneport GX met 1 gitaar input en 1 3.5mm output. Dit volstaat op het moment prima met mijn HiFi setjes.
    Nu hebben de (toekomstige) monitors andere aansluitingen. Zonder (veel) kwaliteit te verliezen, is het mogelijk om 2 6.5mm of 2 xtr naar 1 3.5mm verloop te nemen?

Maar misschien schaf ik liever een interface aan met 2 XTR of 2 6.5mm aansluitingen aan. Maar welke?

Mijn doel:

-E Gitaar monitering (live) dus via plugins een versterker simuleren en direct genieten van het geluid van hoge kwaliteit
    -zo min mogelijk latency
    -E Gitaar opnemen

Nu kwam ik laatst ook de term 'DAC' weer tegen, maar ik weet niet goed wat ik daar mee moet.

Kunnen jullie me verder helpen?
    Als er iets niet duidelijk is hoor ik het graag

Groeten,
    Ronald

Senior Member

Standaard

De monitoren ken ik niet maar in het budget segment vind ik zelf de KRK altijd wel lekker klinken voor gitaar, zijn tweedehands zeker wel voor dezelfde prijs te krijgen en kan je mss iets grotere versie nemen. Met die toneport kan je de boel gewoon aansluiten, mss ff zoeken naar het juiste kabeltje maar dat komt wel goed.

De DAC is de digital analog converter en zit in je toneport,
    N O U K Ξ D

WWW.NOUKED.COM

Standaard

Oke, maar het geluidsverschil tussen, 2 monitoren naar één 3.5mm en 2 monitoren naar dezelfde ingangen op het interface, is niet groot?
    Of is dit duidelijk merkbaar?

Senior Member

Standaard

Ik snap je vraag niet helemaal, bedoel je als je nog een losse geluidskaart gebruikt of dat verschil maakt? De kwaliteit van je geluid ligt vooral in je speakers en je DAC, dus een betere interface (met daarin een betere DAC) gaat wel een geluidsverbetering op leveren. Ik merkte duidelijk verschil tussen muziek uit me interne soundblaster geluidskaart en een externe TC electronics geluidskaart.
    N O U K Ξ D

WWW.NOUKED.COM

Standaard

Sorry als het wat onduidelijk is
    Ik heb het over twee opties

- monitor links en recht direct naar de linker en rechter ingang van je interface. (2 6.5mm kabels of 2 xtr kabels)
    - monitor links en rechts via een verloopkabel naar 1 3.5mm ingang van je interface

Zit hier een duidelijk verschil tussen?

En even om in te haken op jou ervaring: Zal een upgrade van een line6 toneport GX naar een focusrite 2i2 een significant verschil in geluidskwaliteit laten zien?
    Met de 2i2 kan je ook de monitoren direct aansluiten namelijk

Senior Member

Standaard

Ik denk niet dat dat heel verschil gaat maken, je gebruikt de zelfde interface alleen de kabels sluit je anders aan.

Ik ken de toneport niet goed genoeg om daar een uitspraak over te doen, maar zou geen wonderen verwachten.
    N O U K Ξ D

WWW.NOUKED.COM

Standaard

Oke, dankjewel je hulp

Senior Member

Standaard

Sure, graag gedaan
    N O U K Ξ D

WWW.NOUKED.COM

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten