Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
    Senior Member

Standaard

Ik heb er een hele tijd naar lopen loeren. Begin jaren negentig deed ik een voorprogramma voor de Palladins en ik was helemaal into Gretsch, een '63 Tennessean over een oude Vibrolux maar het was even slikken toen Gonzalez zijn Guild op een blonde Bassman aansloot.
    De oude Guilds zijn, als je ze al kan vinden, vrij onbetaalbaar dus deze Koreaanse serie leek me the next best thing. Maar laat ik mijn Es 225 thuis ten faveure van een nieuwe Koreaan, hoe leuk ook? Ik denk dat ik er toch niet echt mee ga binden wat niet wegneemt dat het me een enorme funbak lijkt.

Hetzelfde verhaal bedenk ik me, kan ik ook ophouden voor de Koreaanse Es 295.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 19 juni 2014 om 16:39

Senior Member

Standaard

Te gek dat je in het voorprogramma van de Paladins hebt gespeeld Pepe!
    Inderdaad een Funbak. Was een beetje een gok, ben normaliter niet zo van de goedkopere koreaanse varianten, heb liever een goede japanner of usa. Maar deze gitaar is echt heel goed gebouwd, doet weinig onder van mijn Terada gretsches. De eind jaren 90 usa Guild gitaren kan je voor weinig op MP scoren maar die lijken dan ook totaal niet op de klassieke 50's en 60's modellen. Wat vooral opvalt is dat het qua halsprofiel, fretwerk, pickups en feel echt een unieke gitaar is, dus ze beginnen het te leren in Korea. Ach voor dit geld een gitaar met 'franz' replica pickups, kan niet meer stuk. De 'mojo' moet ik er nog een beetje inspelen de komende tijd heheh.
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

Senior Member

Standaard

Dave klinkt ook goed op een AC30 zoals z`n laatste tour liet merken. De Guild blijft mooi. Met de P90`s zal een blonde oude amp ( heb er zelf 1 ) echt waanzinnig klinken. Houdt het nog even bij een 6120 SSU. ( en een paar DeArmonds).
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

Senior Member

Standaard

Het is een mind ding. Mijn Terada Gretsch vind ik vrij ideaal, ik denk dat ie nog meer ground covert dan de tele's en speelt en klinkt als een zonnetje. Mijn 2 USA Gretsches zijn minder betrouwbaar, ut heb nukken. Maar de Terada ligt al een tijdje in een koffer te verstoffen, de USA geven een kick die ik van de Terada niet krijg. Raar hoe dat werkt.

Senior Member

Standaard

Welke Dearmonds heb je Eko?

Standaard

Man wat een vette bak! Daar kan ik mn rockabilly ei ook wel op kwijt.

Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

Senior Member

Standaard

Episua,
    Starfire special in het rood en een M75T in Tennesee Orange. Beiden met de DeAmonds 2K pick-ups.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

Senior Member

Standaard

Mooi mooi mooi mooi.....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Episua,
    Starfire special in het rood en een M75T in Tennesee Orange. Beiden met de DeAmonds 2K pick-ups.
    Oei, die M75T in Orange is wel zeldzaam! Foto's?
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten