Met het nieuws dat Fender Guild heeft verkocht aan Cordoba music heb ik toch maar besloten een elektrische Guild gitaar te kopen uit de zeer recente Newark street serie.
Je weet maar nooit, grote kans dat deze serie straks niet meer wordt gemaakt.
Van te voren was ik toch wel een beetje sceptisch wat betreft de kwaliteit van deze gitaar aangezien hij uit Korea komt maar veel van de mensen op het gretschpages forum die een professional Gretsch bezitten hadden alleen maar goede woorden over deze Newark serie. Maar goed onder het motto, wie niet waagt...
Hier is ie dan, de Guild X175b Manhattan:
De gitaar is echt heel netjes afgewerkt, perfect fretwerk (goed gevlakt en gepolijst) en de poly lak is best heel dun aangebracht.
Dan de sound... De zogenaamde Guild 'Franz' (frequency tested pickups) replica's klinken geweldig. Super aanslaggevoelig en met veel twang. Beetje p90 met minder mid en meer twang. I.c.m. de 17" hollowbody is het een te gekke combinatie.
Zijn er minpunten? Eigenlijk zoals veel spul wat uit de doos komt moet er in mijn ogen altijd nog al wat aan worden gedaan voordat het echt naar wens is. Verder niks ernstigs maar het mooie benen topkammetje heb ik wat beter gevormd en ingevijld. Dan blijft de gitaar met Bigsby gebruik perfect op stemming!

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers