Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 53

Standaard

Net even gekeken, de versterker heeft twee 8 ohm en 1 16 ohm uitgang. De interne speaker is 16 ohm. Een 16 ohm extension cab kan dus aangesloten worden op een 8 ohm uitgang. De interne speaker moet dan ook op de 8 ohm uitgang.

De combo is trouwens wel behoorlijk zwaar! 31kg voor de 1 x12 en 38kg voor de 2x12.... Beide niet licht!

Senior Member

Standaard

Dus een goeie set wielen eronder en dan heb je daar geen last van! Wel gigantisch brute rockbakken zijn het!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Net even gekeken, de versterker heeft twee 8 ohm en 1 16 ohm uitgang. De interne speaker is 16 ohm. Een 16 ohm extension cab kan dus aangesloten worden op een 8 ohm uitgang. De interne speaker moet dan ook op de 8 ohm uitgang.

De combo is trouwens wel behoorlijk zwaar! 31kg voor de 1 x12 en 38kg voor de 2x12.... Beide niet licht!
    Cool, thanks! Ik heb daar echt weinig tot geen verstand van maar het leek mij wel logisch dat dit zou moeten kunnen eigenlijk.

Idd pittig zware bakken maar ik ga toch voor het gemak van een1x12; iets lichter en compacter. Wel schraal dat er geen footswitch en cover bijgeleverd worden, die moet ik er los bijkopen. Nu nog lichte twijfel over een cover (padded) of een flightcase maar daar kom ik wel uit.

Iemand nog een Bax kortingscode toevallig?

Senior Member

Standaard

Je krijgt mn bax kortingscode Alleen als je een 2x12 combo koopt :-p
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Ik heb de RV50 head gehad. Ik gebruikte hem met een 2x12 closed cab. Voor een mooie balans heb je dat minimaal nodig bij de RV vind ik. Met een HSS-strat domineert al snel het midhoog. Een grote(re) cab zorgt dan voor voldoende ballen onderin. Ik zou voor de 2x12 combo gaan en als die je te zwaar is, een head/cab.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

+1. Head en cab vind ik al meer dan 15 jaar ideaal.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Head en cabinet zijn geen optie voor mij, met name qua prijs.

Ik ben toch nog serieus aan het twijfelen over een 2x12... Lastig!

Senior Member

Standaard

Nee het IS niet lastig! Koop gewoon de 2x12. Je kan ook een opklapbaar steekkarretje erbij kopen. Super handig!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Nee het IS niet lastig! Koop gewoon de 2x12. Je kan ook een opklapbaar steekkarretje erbij kopen. Super handig!
    Zo'n karretje is idd superhandig. Onze bassist gebruikt die ook.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Ik lees met hartelust mee in dit topic, ik heb de laatste tijd best wat gas gekregen voor een Rockerverb en zit met dezelfde keuze (combo vs head/cab) hoewel dat niet perse een Rockerverb hoeft te worden maar dat komt in een ander topic.

Ik denk persoonlijk dat een Head en een cab wat makkelijker vervoert, de Head is lichter en kleiner dan een combo en de cab is ook lichter dan een combo. Beter 2x lopen met minder gewicht dan 1x met veel gewicht. Aan de andere kant lijkt een combo me ook weer een stuk makkelijker, vooral op kleine podia als je weinig tijd hebt om op/om te bouwen als er meerdere bands spelen.
    Laatst gewijzigd door RedBuell; 16 juni 2014 om 10:02
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten