Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard Orange Rockerverb; 1x12 of 2x12???

    Hoi allemaal,

    Ik ga binnenkort een nieuwe versterker aanschaffen, namelijk een Orange Rockerverb MKII 50 combo.
    Waarom deze versterker? Voor mijn band moet ik een redelijke allround versterker hebben, van lekkere clean tot classic rock brunch en zelfs richting high gain voor bepaalde nummers. Een Rockerverb biedt mij deze diversiteit en daarnaast vind ik Orange versterkers lekker ranzig klinken en net even anders dan de rest; daar hou ik van.

    Ik ga binnenkort, waarschijnlijk volgende week, tot aanschaf over maar twijfel enorm tussen de 1x12 en de 2x12. De 1x12 lijkt mij lekker praktisch; stukje lichter en compacter en voor zover ik weet kan ik er een 1x12 cabinet bijzetten wanneer de gelegenheid daarom vraagt. Mocht dit niet zo zijn dan hoor ik het graag!
    Over de PA hoor je sowieso het verschil niet volgens mij.

    De 2x12 is gewoon alles in 1 maar een stuk zwaarder en minder handzaam. Het is natuurlijk wel prettig om alles in 1 te hebben maar ik herinner mij mijn JCM800 2x12 nog goed; daar heb ik mezelf een keer lelijk aan vertild...

    Hoe denken jullie hierover? Prijs technisch maakt het niet zoveel uit dus dat argument kan worden afgevinkt.
    Ook ga ik op zoek naar een cover of flightcase voor de combo, tips zijn meer dan welkom!

    Alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Nou............ dat dus...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.440

    Standaard

    Ga voor de 2x12. Dat is stoerder, mooier.


    En oh ja, een 2x12 klinkt mooier, voller.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ga voor de 2x12. Dat is stoerder, mooier.


    En oh ja, een 2x12 klinkt mooier, voller.
    Klinkt het ook mooier/voller dan een 1x12 combo met een losse 1x12 denk je?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    212 geeft je meer spreiding, treed je veel op en gebruik je hem veel voor repetities, dan zou ik voor een 112 gaan. Live met een goeie mic ervoor geeft je genoeg body.
    Na jarenlang met 212 kasten en combo's gesjouwd te hebben is 112 een verademing, vooral voor je rug!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.440

    Standaard

    Haha! Ik ben van jarenlang 2x12 kasten gebruikt te hebben, overgestapt naar een 4x12. En het tillen: doe dat met zn 2en en je hebt nergens last meer van :-)
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7

    Standaard

    Weet niet of je een goede deal hebt wat betreft het combo, maar ik zou een top nemen. Kun je van alles op aan sluiten, ook de kast(en) die ergens aanwezig zijn. Of je eigen 1x12.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  8. #8

    Standaard

    Ik heb al jaren een Orange Rockerverb MKI versie met een 2x12" closed KOCH cabinet en een tijdje de Orange closed 1x12" cab. Ik vond de Orange 1x12" altijd te scherp en direct klinken. Deze uiteindelijk ingeruild voor een Orange 2x12" open cab welke voor kleine optredens (binnen) perfect klinkt. Meer spreiding en een completer geluid. De KOCH closed cab is beter geschikt voor buitenoptredens ivm een gerichtere speiding. Verschil tussen de closed en open cab met een 2x12" is vooral verschil in spreiding en definitie van de frequenties, closed meer laag en dus lekkere punch en open meer mid maar meer spreiding rondom te cab.

    Voor mij geen 1x12" cab meer, dan eerder een 4x12" :-)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Het gaat met name om portability naar het oefenhok, optredens, trap op/trap af, enz.

    Maar kan iemand mij vertellen of ik een 1x12 cabinet kan aansluiten op de 1x12 combo? Het lijkt mij van wel namelijk. Mocht dit niet kunnen dan ga ik toch wel twijfelen aan de 2x12...

  10. #10

    Standaard

    Als er een speaker uitgang op de combo zit, bij voorkeur met impedantie schakelaar of meerdere uitgangen met verschillende impedanties, dan kun je er op aansluiten wat je wilt. Als je de interne speaker gelijktijdig gebruikt werkt het het beste als de speaker in de cab dezelfde impedantie heeft als de speaker in de combo. Je kunt ook 2x12 en 4 x 12 speakers aansuiten op een combo als deze een uitgang heeft.

    Ik vind een combo alleen praktisch als deze relatief liht en compact is. Een 2x12 combo zou ik dus niet snel kopen hoewel er ook wel een paar compacte modellen zijn. Met 2 neodium speakers is dit dan ook wel te tillen, maar qua omvang is het groter en onhandiger. Een 1x12 open back combo voldoet bij mij in vrijwel alle gevallen. Zolang hij maar voldoende vermogen heeft en een goede speaker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top