Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.543

    Standaard

    Juist als je GEEN verandering wil gebruik je een treble bleed.

    Het staat er wel maar misschien moet ik wat eenduidiger zijn.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Juist als je GEEN verandering wil gebruik je een treble bleed.

    Het staat er wel maar misschien moet ik wat eenduidiger zijn.
    Jip en Janneke taal:
    Gewone volumeregeling: volume zachter, hoog neemt af en klank wordt donkerder.
    Volumeregeling met bleedercap: volume zachter, verhoudingen hoog tov de rest blijft constant.
    147-c Guitars

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Koop eens twee CTS TVT potmeters (je kunt ze hier vinden) en gebruik de zogenoemde '50s wiring. Dan heb je mijn inziens geen treble bleed nodig en de volume toename/afname is een stuk geleidelijker

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.543

    Standaard

    Of nog simpeler, de onbenutte lug van de toonpot grounden.

    In geval van een Fender dan, een LP heeft geen onbenutte lugs
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15

    Standaard

    Niet? Ik knip de meest rechtse er altijd af

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Bij Gibson zit er ook geen 3e lug, wordt er ook afgeknipt?

    Hoe dan ook, dit is het voorlopig geworden:



    Ik ben bij Vox Humana binnengelopen voor onderdelen, ik heb me laten overhalen om 250k pot's te gebruiken voor zowel volume als toon (die nagemeten allemaal hoger dan 250k zijn, de hoogste is nagemeten 297k). Dat is het deel waar ik nog niet zeker van ben, origineel had ik dus 300k volume en 500k toon er in zitten en dat verbaasde me al, ik dacht dat Gibson altijd 500k gebruikte. Het verschil is verder niet heel erg groot maar het is net of er wat felheid en rauwheid uit het geluid weg is, het klinkt nu wat liever en warmer, ik zou bijna zeggen..., het lijkt wel een Fender.... Of ik dit zo laat weet ik nog niet, eerst maar eens mee gaan spelen en kijken hoe het in de praktijk uitpakt.

    Het idee van de treble-bleed heb ik ook uitgevoerd, wilde de "Duncan" methode gebruiken maar wederom op advies van Vox Humana een 0.001 cap. gebruikt en een 100k weestand. Dit werkt gewoon goed, de toon blijft inderdaad prachtig helder bij het terugdraaien, dit werkt dus gewoon goed en lekker.

    Als laatste Orange-drops naar de toonregeling. Veel te veel voor betaald (het blijven natuurlijk kleine bedragen maar kom op: 3x de prijs die je op het internet betaald!!) maar ze werken inderdaad totaal anders dan de standaard toonregeling. Het hoog rolt echt af en de rest wordt zeker het eerste stuk niet tot nauwelijks minder helder. Ik heb hier gek genoeg wat wissellende gedachten bij, het doet me wat HiFi aan en ik mis het donkere in zekere zin. Voor dat ik weer wat ga doen of alsnog veranderen eerst maar eens lekker gaan spelen en kijken hoe de wijzigingen in de praktijk klinken.

    Nog rampen weten te veroorzaken tijdens het klussen? Nou ja..., rampen......, ik heb een klein hoekje uit de onderrand van één van de toonknoppen gebroken en een minimaal zwartgeblakerd plekje op de onderrand van de achterkant gebakken maar dat zie je niet echt tegen het zwarte afdeklpaatje aan. Hier en daar nog wat isolatie laten smelten maar al met al zit er duidelijk verbetering in mijn klus-pogingen.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 30 mei 2014 om 14:03

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top