Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39

Discussie: Gibson LP USA vraag

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Beste Orpheo,

    Ik geloof je zonder meer dus denk niet dat het anders zou zijn.
    Zoals je zegt, voor mij is het gevoel.
    Daarbij zijn mijn uitingen geen feiten, feiten geef ik alleen maar als ik ze kan onderbouwen en op het vakgebied gitaarbouw ben ik een Nono.
    Maar bedankt voor je uitleg, een mens is nooit te oud om wat bij te leren, ongeacht de leeftijd.
    Ben het type wat altijd graag bijleert want wie niets leert of wil leren zal ook nooit wijsheid kunnen absorberen.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.448

    Standaard

    Ik neem alles aan wat je zegt. Ik respecteer je kennis maar een epi met goede elementen kan toch gewoon een goede gitaar opleveren. Geen Gibson nee maar een leuke gitaar geloof ik best.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Moah. nee. Gibson selecteert uit dezelfde stapel hout voor epi en gibson USA (niet de customshop!). Gibson gebruikt zelf nitro versus poly bij epi. gibson's pickups zijn toch wat beter dan epi's, net als de pots, switch etc etc. Gibson gebruikt andere lijmsoorten, gebruikt ander fretdraad etc etc. allemaal dingen die gibson beter maakt (maar nog steeds niet te gek).

    goeie elementen in een epi... dat is zoiets als een Tokkie een Valentino-japon geven met Louboutin hakken. Het is een matige upgrade en vooral weggegooid geld.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    @arnoldtims: ik blijf het zonde vinden van je geld en moeite, maar goed. that's just me.

    @ Riny: leren kan nooit kwaad als je wat meer wilt weten over gitaarbouw is mijn advies: lees de blog op seymour duncan en premier guitar. Daar worden enorm veel onderwerpen aangekaart door ervaren bouwers. Het zelfbouw-subforum hier heeft ook ENORM veel gasten met kennis van zaken maar dat leest wat minder makkelijk dan losse blogs.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Moah. nee. Gibson selecteert uit dezelfde stapel hout voor epi en gibson USA (niet de customshop!).
    Oh? Vreemd dan dat het 'mahonie hout' op een goede gibson les paul studio/traditional/standard er heel anders uitziet dan het hout wat op alle chinese/koreaanse epi's zit. Hoe verklaar je dat?

    Heb nu een traditional uit 2013 zonder weight relieved holes die bijna 4,5kg is.
    Wel zo dat een goede customshopper meestal niet meer dan 4kg weegt, daar zit zeker wel verschil in.
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik bouw gitaren...., Ik begrijp......... Ik werk met......
    Daarnaast heb ik......,en zo kom ik......, Ik verzin...., ik haal..... etc. etc.

    Nogmaals: get your facts straight.

    Pffff... beetje narcisme is jouw niet vreemd toch?

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Pffff... beetje narcisme is jouw niet vreemd toch?
    Begrijp je reactie maar laten wij het leuk houden aub.
    Hoe men het went of keert, een ieder geeft zijn goed bedoelde mening en info weer.
    Hoe men dat verder interpreteert is voor eigen rekening, dus lief zijn voor elkaar.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door episua Bekijk bericht
    Oh? Vreemd dan dat het 'mahonie hout' op een goede gibson les paul studio/traditional/standard er heel anders uitziet dan het hout wat op alle chinese/koreaanse epi's zit. Hoe verklaar je dat?

    Heb nu een traditional uit 2013 zonder weight relieved holes die bijna 4,5kg is.
    Wel zo dat een goede customshopper meestal niet meer dan 4kg weegt, daar zit zeker wel verschil in.
    goedkopere gitaar = goedkoper hout. zelfde draad hoor. check het maar gewoon. Gibson selecteert de 'betere' stukken voor zichzelf (nogmaals: niet de customshop), en de rest mag/gaat naar epiphone. Niet elke plank mahonie ziet er immers hetzelfde uit, of maple for that matters. Beetje knullig om me daar nou op te willen pakken.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.543

    Standaard

    Wat?
    Er komt een schip met hout uit Zuid Amerika naar de USA, dropt alles in een loods en dan kloppen mannetjes met hamers op planken en beslissen wat in een vrachtauto wordt geladen of wat weer verscheept wordt naar China?



    Die fabrieken in Korea, Japan en China zijn vrij onafhankelijk hoor, die hebben gewoon hun eigen kanalen en leveranciers, het gaat om specs.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 23 mei 2014 om 19:50
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    goedkopere gitaar = goedkoper hout. zelfde draad hoor. check het maar gewoon. Gibson selecteert de 'betere' stukken voor zichzelf (nogmaals: niet de customshop), en de rest mag/gaat naar epiphone. Niet elke plank mahonie ziet er immers hetzelfde uit, of maple for that matters. Beetje knullig om me daar nou op te willen pakken.
    Wil je nergens op 'pakken' Orpheo.
    Loop een gitaarwinkel in, pak een standard USA gibson en pak een epiphone, draai de gitaren om en zie dat het hout totaal niet op elkaar lijkt.
    Prima dat je zo'n bewering maakt maar het maakt mij gewoon nieuwsgierig waarom dat hout dan niet op elkaar lijkt...
    Niks persoonlijks hoor! Gewoon informatief, daar zijn we hier toch voor?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top