Laatst gewijzigd door HaroldA; 14 mei 2014 om 13:17
Ook al blijf je bij 12" speakers, dunne kastjes klinken ook niet fijn. Mijn Egnater 112 cabs klinken erg lekker voor clean sounds in de huiskamer, maar van een dikke scheur op podiumvolume blijft niets over.
Ik ken het, ik heb zelf ook regelmatig als drummer opgetreden.
Je hoeft als drummer ook geen dikke sound, je moet geluid hebben om je op te kunnen richten.
Volgens mij heb je genoeg aan een actieve monitor met microfoon. Heeft de drummer ook zijn eigen toonregeling en volumeknop.
Ik zou als drummer zelf controle willen hebben over het geluid, dus een klein mengpaneeltje met daar een 15 inch monitor aan waarin ook het hoog wordt geregeld door een driver. Drummers horen zoals Hans zegt weinig meer dan een brei en zie dan maar eens als band strak te spelen. Het hoeft niet hard, als er maar definitie is en als de drummer zijn kick en snare goed kan horen en daarbij de bas, de gitaar eventuele toetsen en de zang goed kan volgen gaat hij als een speer.
Het klnkt misschien raar, maar achter het drumstel hoor je er minder van dan wanneer je er voor staat. Ik heb het over drummers die hun eigen geluid goed onder controle hebben en niet over mensen die proberen zo snel mogelijk een slagwerk te verwoesten.
ik heb de door mij genoemde ooit laten maken. maar een bestaande monitor is zo om te bouwen. op mp staan volgens mij zat lege speakers en monitors.
Valt reuze mee, hoor. Extra stroomkabel voor de monitor (en die haal je achter je amp vandaan) en een microfoon voor je cab plaatsen. Het is maar één kabel meer. Rechtstreeks geluid vanaf je cab op de monitor en qua volume en toonregeling ben je gelijk helemaal klaar.
Kabels:
1 Stroom > mengpaneel
2 Stroom > monitor
3 Kabel mic > mengpaneel
4 Kabel mengpaneel > monitor
Aanschaffen:
1 Mengpaneel
2 Microfoon
3 Microfoonstandaard
4 Actieve monitor
Da's volgens mij iets meer dan:
1 Kabel van amp > speaker
Aanschaffen:
1 Speaker/monitor
+nog eens de 1000-den mogelijkheden die je ineens hebt als je met een mengpaneel gaat werken en niet nodig hebt.
upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
Favorieten/bladwijzers