Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 478 van 593 EersteEerste ... 378428468476477478479480488528578 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.771 t/m 4.780 van 5928

Standaard

Haha maar verder gave bak en mooie gitaar!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jero Bekijk bericht
    lekkerrr
    Pro Series C1 ? of een Antique?
    Klinkt' ie stratty ? ik vond mijn S1 in de mix heel strak/hi-fi, maar los wat minder warme/stratty.
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard happy NSD

Een nieuwe Strat! "60th anniversary Commemorative Stratocaster"
    Gelimiteerd tot alleen productie in 2014

Ik heb een graag een brede waaier aan gitaren, onder een single coil fender is dan niet onderuit te komen heerlijke sound clean of met een randje. Of dirty met een fuzz. En met sommige pedalen reageert een single coil vaak toch net wat anders (beter).
    Ooit eens een american standard strat en een 60th Fender anniversary strat gehad.
    Maar beiden weer verkocht toen deze uitkwam, voornamelijk de compound radius sprak mij erg aan.
    Hoog op de hals vind ik 9.5" radius niet echt lekker vooral als je ook vaak plattere fretboards speelt.
    Nu had ik al eens een deluxe met compound radius overwogen, maar een deluxe spreekt mij wat minder aan om vage reden. Alsof hij personality mist ofzo.. Maar toen kwam deze uit, verkocht!
    60th strat anniversary, altijd leuk een special maar dan wel met een modernere twist.
    Voor mij de ideale combinatie van een standard en een deluxe (geen S1 switching, maar wel bijv. weer rounded heal en de betere radius 9.5" tot 14" wat beiden heerlijk speelt) en de specials zoals gouden hardware, strap locks, head inleg en pearl tuners.
    Ook zijn de fretboard randjes wat gerond wat fijn speelt.
    de pickups zijn '54 special design... right.. schijnt iets hotter te zijn dan standaard '54.

Dan nog ff dit.
    Iedereen raadt altijd af online te kopen, dit was mijn eerste keer.
    En met resultaat dit is de derde
    de eerste was perfect maar had een buts in de zijkant body, teruggestuurd kreeg ik er een met een rare streep in het hout achter de brug (onder de lak), alsof er een noest zat over 20cm lang... kon er niet aan wennen.
    Derde ben ik er maar naartoe gereden, blijf niet terug sturen.
    Wat me opviel is dat de derde wat andere feel heeft, de achterkant hals is de nerf in de lengte terwijl andere twee over de breedte. Ook vaag dat er een Deluxe sticker op zat (met onder andere N3 noiseless reclame ) Het serie nummer is ook wel heel uniek.. 1 gitaar voor de 100,000e vh jaar.
    Qua afstelling waren ze alledrie goed, bij alle drie alleen de brug klein tikje lager gezet. wat mij wel opviel is dat standaard de pickups maar net iets boven de slagplaat uitkomen, ik zette ze altijd wat hoger.
    Voorlopig laat ik ze maar ff zo, als ik meer output wil heb ik wel andere gitaren :P

tja en qua sound en feel echt een heerlijk gitaar. de hals is erg fijn en niet gelakt. top.
    valt mij ook op dat van de drie strats die ik had deze bijna stil is op stand 1 3 en 5 terwijl er normaal toch wel soort van brommetje te horen is met een single coil
    en de looks, 2 tone sunburst met maple hals... classic!
    Mooie 1 piece body, zo ver ik mij herinner was die american standard toch echt 3 piece.
    ik ben erg erg tevreden, mijn ideale strat! een beauty die ook nog lekker speelt.
    Laatst gewijzigd door Tonton; 10 mei 2014 om 22:53
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

Standaard

Mooie strat. Aan de glans te zien op de nek kan je al concluderen dat er een lak is gebruikt. Fender gebruikt Polyurethaan en nitro. Die glans kan je ook met tru oil en danish oil brreiken. Maar dat gebruikt fender niet ( duurt te lang voor de droogtijd en is daarom duur voor zon bedrijf) aangezien alle anniversary modellen in het verleden zijn gelakt met pu lak kan ik je met 99, 99% zekerheid zeggen dat deze dat ook is. Maakt voor het geluid geen zak uit (is meer een feel kwestie)
    Maar een volledig ongelakte hals is niet aan te raden. Gaat namelijk verschrikkelijk werken op termijn (blijft hout) zelfs de dure relic strats halzen zijn geimpregneerd en die moet je eens in de zoveel tijd voorzien van gekookte lijnolie of iets dergelijks.

Standaard

Overigens is een one piece 'fender made' body extreem zeldzaam. Zelfs de john cruz master dealer rare wildwood john mayer meets robin trower rare models zijn minimaal twopiece bodies

Senior Member

Standaard

He Rick, over de hals helemaal eens, ik bedoelde ongelakt meer in contrast tot die stroeve gelakte halzen.
    Die american standard die ik had had echt zo'n dikke glossy laklaag.
    In de volksmond heet volgens mij deze Satin finish, das uiteraard nog steeds gelakt.

Over de body, klopt ook! hij is wel 3 piece. was alleen wat moeilijker te spotten.
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

Senior Member

Standaard

Mijn punkrock monster, "Legend" body, Hondo hals met een verzaagde kop, Squier pickup bij de hals en Seymour Duncan hotrail bij de brug.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Een groepshot. Van links naar rechts: mijn Punkrock monster, mijn 1989 Squier Strat "De veteraan" die nu een nieuwe 1990 Squier Hals heeft en mijn 1992 Fender Mexico strat "Molly"
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Die Pinkpop sticker is wel erg lelijk!
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Senior Member

Standaard

Hee, het is een punkrock monster, dus er moet een sticker op. En als je dan niks anders dan zo'n pinkpop sticker hebt liggen, tsja. Geen sticker is immers geen optie!
    Turn it up • Bring the noise

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten