Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 18 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 179
    Senior Member

Standaard

ZIet er naar uit dat het uitharden wat dagen in beslag nam, ik was weer eens te ongeduldig. Eerste keer wat te gortig gesmeerd maar de boel is bijna helemaal dicht gesmeerd en weer geschuurd.

Intussen wacht ik op de volgende bestelling:

2 - [0061604] Gretsch Pickup Bezel - Gold 0061604000 @ $6.95

1 - [0062879100] Gretsch High Sensitivity Filtertron Neck - Gold @ $79.95

1 - [0062875100] Gretsch High Sensitivity Filtertron Bridge - Gold 0062875100 @ $79.95

1 - [0061012kit] Gretsch Pickguard Screw Kit Gold @ $4.95

1 - [9221041000] Gretsch Switch Knobs - Gold 9221041000 @ $11.95

1 - [0060904000] Gretsch Truss Rod Cover G6136 White Falcon @ $9.95

1 - [9221025] Gretsch Arrow Jewel Knobs Gold 9221025000 @ $49.95

1 - [0080625] Gretsch Bridge Base Ebony Gold 0080625000 @ $24.95

Iemand enig idee hoe ik het inklarings proces kan versnellen, het ligt er sinds 4 april bij de doane.

Senior Member

Standaard

Vergeet het maar, nog even geduld.. Kan soms gewoon 2 weken duren.. Je bent niet de enige die een pakketje krijgt..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Senior Member

Standaard

Beetje willen voorkruipen hè

Senior Member

Standaard

Ach na zoveel maanden van wachten, kan dat er ook wel weer bij. Eigenlijk beter omdat ik tot die tijd rustiger aan doe om de hals en body te finishen. Aan de andere kan kan ik de pickups en wel gebruiken om alvast de cavaties te frezen.

Zal vanavond ff een update foto van de hals plaatsen, ik heb het gevoel dat als het hout en dus de inperfecties onder witte lak zitten, hij er best geslaagd uitziet.

Heb besloten een decal te maken zoals de officiele white chicken. De letters in de kop frezen/sijden en dan inleggen met hetzelfde gold sparkle en afwerken met z-poxy.

Ook moet ik gaan beginnen met het doormidden zagen van de bigsby, dat wordt ook een spannend klusje.

Senior Member

Standaard

Ik ga dit volgen.... Ik zal voor je duimen....

Als je de bigsby doorzaagt en dan een rozet erop waaraan ijzeren staafjes. En die klink je dan? Heb je dan niet een veel mooiere custom oplossing? Evt gewoon een stalen ronde plaat waar je een afbeelding op kan plakken, emailleren, spuiten, graferen?

Evt een Bigsby 16 en je huidige bigsby qua onderdelen aan elkaar knopen?

Laatst gewijzigd door muziekschuur; 14 april 2014 om 12:39
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Ik ga dit volgen.... Ik zal voor je duimen....

Als je de bigsby doorzaagt en dan een rozet erop waaraan ijzeren staafjes. En die klink je dan? Heb je dan niet een veel mooiere custom oplossing? Evt gewoon een stalen ronde plaat waar je een afbeelding op kan plakken, emailleren, spuiten, graferen?
    Ik zie even niet voor me hoe je dit bedoelt?

De bigsby ga ik op aanraden van iemand hier anders doorzagen. Het komst er op neer dat waar Bigsby gegrafeerd staat, dat deel verdwijnt. Dan moet ik nog steeds wat vijlen maar denk dat het wel okay wordt.

Senior Member

Standaard

Wanneer de bigsby is gezaagd: Je hebt dan twee delen met een "lip". Daarin boor je gaten. Je neemt een rond stuk metaal. Met daaraan staafjes metaal gelast of hardgesoldeerd. Die steek je door de gaten zodat de "rozet" je verbinding bedekt. Dan het werkstuk omdraaien en de metalen staafjes verhitten en plat slaan zodat ze breder worden en werken als een popnagel. Je kan ook draadstaal gebruiken en moeren gebruiken voor de verbinding. Achter de rozet zie je dan het werk niet. ff wat soldeer tussen de moer en de draadeinden laten lopen en het komt niet meer los...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Ik zat te denken he, ipv wit, zwart doen, zou dat een succes kunnen zijn>?

Zoals deze 200 euro kostende chinese nepgitaar? Ik twijfel nu een beetje, goud komt meer to uiting bij zwart, maar aan de andere kant is het dan een beetj ehalf half denk ik? wat jullie?

Senior Member

Standaard

Wit!
    100%

....

Senior Member

Standaard

Zwart is mooi...tot je die witte ziet
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten