Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 17 EersteEerste ... 7151617
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 170

Discussie: Te veel gear?

Senior Member

Standaard

Het zijn afwegingen. Ik koop nooit een gitaar 'omdat ie zo goedkoop is', ik denk altijd, gaat dit mij gelukkiger maken, kan ik hieruit een paar mooie geluiden halen. En soms is het gewoon de schoonheid van een verweerd hout, vergeelde bindingen en geoxideerd metaal.

Ik heb een paar gitaren die ik live kan gebruiken, de rest is voor eigen amusement. De live gitaren zijn heilig, de rest niet. De enige uitzondering is een Les Paul junior, een raar zwak. Ik vertik het om 4000 euro neer te leggen voor een oude plank mahonie met een magneet erop geschroefd maar ik weet, als ik een goed exemplaar tegenkom ruil ik zo een paar oude Fenders of Gibsons er voor in.

Senior Member

Standaard

Het is inderdaad een afweging. Ik heb nog nooit een gitaar gezien als investering - niet financieel gezien althans. Wel in mezelf en in mijn band.

Ik heb al eens op de betreffende gitaar gespeeld en ik was meteen verliefd - hoewel de kans groot is dat dat nu een stuk minder zou zijn. Er zijn twee grote bezwaren: het gaat om héél erg veel geld, en ze is nu niet wat ik zoek. Ik vind full hollows fijner, speel liefst met vibrato en, niet geheel onbelangrijk, ik ga onvoorzichtig met mijn gitaren om. De Gretsch is al een paar keer omgevallen, zou ik met zo'n Gibson niet moeten proberen.

Aan de andere kant is het wel een droomgitaar en zou ik haar in principe zonder verlies moeten kunnen verkopen als ik het geld - dat ik overigens wel ruimschoots heb - weer nodig had.

Senior Member

Standaard

Je gaat jezelf van alles wijsmaken he. Een gitaar voor het leven bijvoorbeeld. Of, dan heb ik dat voor eens en altijd afgehandeld. In geval van een 335 blijk je ineens Steely Dan enorm ondergewaardeerd te vinden. Of je voelt een inner 335 force ergens aanwezig.
    Tricks of the mind meneer.
    Ik heb nu... euh... 4 335's of eigenlijk 2 want die andere hebben P90's. Aan de andere kant, als ik nu een leuke 335 zie ben ik redelijk goed afgeschermd door een paar koffers die onder een bed liggen te verstoffen.
    Hebben ze toch nog nut.

Senior Member

Standaard

Koop een Aristides 020, kun je ineens alles op 1 gitaar!
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

www.facebook.com/timosomers

Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je gaat jezelf van alles wijsmaken he. Een gitaar voor het leven bijvoorbeeld. Of, dan heb ik dat voor eens en altijd afgehandeld. In geval van een 335 blijk je ineens Steely Dan enorm ondergewaardeerd te vinden. Of je voelt een inner 335 force ergens aanwezig.
    Tricks of the mind meneer.
    Ik heb nu... euh... 4 335's of eigenlijk 2 want die andere hebben P90's. Aan de andere kant, als ik nu een leuke 335 zie ben ik redelijk goed afgeschermd door een paar koffers die onder een bed liggen te verstoffen.
    Hebben ze toch nog nut.
    Wijsmaken, vast wel. Gitaar voor het leven? Nee, daar ben ik nu wel achter.

Senior Member

Standaard

mijn droom gitaar was een mid 60's 335. ik heb uiteindelijk zo eentje kunnen kopen en ze was ook nog bloed en bloedmooi en qua sound hélemaal the works. Na een jaar weer verkocht, de hals was te smal en dun. En dat terwijl ik normaal niet maal om halsmaten ... mss wilde ik wel dat het mijn droomgitaar bleef ofzo

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers Bekijk bericht
    Koop een Aristides 020, kun je ineens alles op 1 gitaar!
    Je kan er misschien alles op, maar als je hem niet mooi vindt mis je toch iets..

Senior Member

Standaard

Ik heb 4 electrische en 2 akoestische gitaren. Al die gitaren maken mij stuk voor stuk happy als ik erop speel. Eigenlijk geldt dit ook voor mijn versterkers en pedalboard. Niets is teveel. Niet in mijn optiek, want niet staat te verstoffen. Ik denk ook steeds vaker dat ik blij moet zijn met wat ik in de loop van de tijd heb verzameld. En heb gehouden. Zo heel simpel is het nou ook weer niet, niet voor mij tenminste, om spul te vinden waar je tevreden mee blijft. Alle gitaren, pedaaltjes, versterkers die het toch niet waren, hebben allemaal weer het veld geruimd. En wat ik nu heb, daar hoeft niets meer bij. In principe

Senior Member

Standaard

was deze hier al gepost?

Senior Member

Standaard

op de vorige pagina ja

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten