Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 17 EersteEerste ... 51314151617 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 170

Discussie: Te veel gear?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moosie Bekijk bericht
    Zal eerdaags vast wel gebeuren door een diehard gitaarnetter die Hendrix les had kunnen geven
    Maggie haast te maken. Het diehard forumlid van zangnet.nl die Hendrix les heeft gegeven is al geruime tijd bezig de schade te beperken

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Einzeln Bekijk bericht
    Je zegt er zijn wel degelijk voorbeelden van schilders die voor elke kleur een tubetje willen, maar hun werkt ligt later bij de Action?
    Gatverdikke, de gooi en smijt periode van Karel A werd action painting genoemd. Een jaar of vijftig voordat noord Holland met het zeer succesvolle bedrijf Action op de proppen kwam.

Toch gezwicht voor uitleg, terwijl ik mij had voorgenomen dat niet te doen.
    Vriendelijke groet, Gus

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ik bedoel eigenlijk: meer spelen minder zeuren maar dat kwam er wat onhandig uit
    Je hoeft niks uit te leggen. Rustig lezen is ook een kunst.
    Vriendelijke groet, Gus

Ps. ik zal snel de foto rubriek weer's checken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Gatverdikke, de gooi en smijt periode van Karel A werd action painting genoemd. Een jaar of vijftig voordat noord Holland met het zeer succesvolle bedrijf Action op de proppen kwam.

Toch gezwicht voor uitleg, terwijl ik mij had voorgenomen dat niet te doen.
    Vriendelijke groet, Gus
    Godsamme, en dat terwijl ik een grap maakte.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Standaard

Leuk en herkenbaar topic!

Ikzelf ben geen geweldige gitarist maar heb ooit de "fout" gemaakt een fantastisch mooie Fender Custom Shop te kopen. Dit was voordat ik een huis kocht en had zoiets "nu kan het nog, anders doe je dit nooit meer".

Ik ben nog steeds super blij met het ding maar het verneukeratieve is dat je eigenlijk veel te snel te verwend raakt aan topspul. Toen ik vervolgens ging shoppen voor een hollow body was het verschil tussen die CS en bijvoorbeeld een Epiphone Dot te groot, met als resultaat dat ik een Gibson Custom ES339 heb gekocht. Geweldige gitaar, maar had ik em écht nodig gezien het geringe gebruik...?

Door te tijd heen ben ik er wel achter gekomen dat ik geen verzamelaar ben. Had ooit een mooie Tokai Springysound maar omdat ik er niet op speelde heb ik em weg gedaan. Ik ben wel iemand van "ik doe het goed of niet!" waardoor het verloop eigenlijk nul is en op dit moment ook helemaal geen GAS meer heb!

Elke gitaar heeft een specifiek doel:

Fender CS Strat: Mijn main axe
    Zelfbouw strat: Mijn backup axe (of als ik ergens moet spelen waarbij ik twijfels heb over de veiligheid)
    Gibson ES339: Mijn hollowbody/hummie axe
    Eastman E20OM: Mijn acoustic

Fender Jimmie Vaughan Strat: heb ik een Little 59 humbucker in gegooid, en staat permanent Drop C. Gebruik em dan ook voor 1 specifiek nummer, maar dit was mijn eerste échte electrische gitaar, en die gaat nooit meer weg!
    SX Acoustic: Mijn eerste akoestische gitaar, heeft tevens een pre-amp, wie weet ooit nog eens handig. Daarnaast brengt verkoop helemaal niets op dus waarom zou ik em weg doen?

Soms schaam ik mezelf wel eens als ik als prutsamateur met dure rommel aan kom kakken, maar van de andere kant is het mijn enige hobby die ik nog heb. Ik geef verder ook nergens iets om qua auto, kleren of whatever, dus wat zou 't?

Je moet je pas zorgen gaan maken als je:
    - structureel troep koopt en ook weer verkoopt, ik ken gasten die elke maand een nieuwe gitaar (chinees stuk ellende X of Y) koopt en met een bak vol ruk pedalen aan komt kakken ("jah joh, was maar 200 eu op marktplaats en klinkt net zo goed als een Custom Shop" cognitieve dissonantie types). Behalve dat het je op termijn meer geld kost omdat je constant loopt te wisselen, ga je nooit je eigen sound vinden omdat je nooit het geduld neemt een instrument te leren kennen. Ook leidt het enorm af van waar het mijns inziens om draait; lekker gitaar spelen!

- meer uitgeeft dan er binnen komt, of dat je wasmachine al 3 maanden kapot is vanwege geldgebrek maar je die telecaster niet kon laten staan. Inkoppertje natuurlijk maar dat programma met Martijn Krabbé bestaat niet voor niets.
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

Senior Member

Standaard

Leuk topic

Een ethische kwestie van teveel gear.

Volgens mij is het hoe je er zelf bij voelt en of je het genoeg nuttig kan gebruiken.

Ik heb
    -4 Strats waaronder 2 standard US jaren 80, éen Blade en éen CS.
    -1 Fame Les Paul copy (miskoop)
    -2 Tele's , 1 CS en 1 Squier
    -1 Taylor acoustic
    - Een kast vol pedalen, amps...........................

Maar daar gaat het niet om, elk heeft zijn nut of herinnering volgens mij en ja, het is zoals een beetje als vrouwen ze hebben elk hun doel/nut en sommige moet je laten gaan
    Ik gebruik live altijd 2 gitaren en switch nogal eens dus de meeste komen van pas.
    Laatst gewijzigd door dacrow; 18 maart 2014 om 16:11
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Veel praktischer wordt het trouwens in de volgende situaties:

- Toen ik net een paar maanden mijn Indie had, was ze héél erg welkom. Ik was een beetje uitgekeken op mijn Jaguar, dus ik vond inspiratie in deze gitaar. Ik ging weer meer spelen. Een tijdje later echter herleefde mijn liefde voor de Jag. Gevolg: als ik ging spelen, had ik gewoon moeite te kiezen welke gitaar ik zou pakken. Soms ging het zelfs zover dat ik, terwijl ik op één gitaar stond te spelen, ik me afvroeg waarom ik de ander niet vast had. Erg frustrerend!
    Dit vind ik wel herkenbaar. Jaren terug had ik ook veel gitaren maar uiteindelijk speel ik meestal maar op 1 a 2 gitaren echt regelmatig. Iedere nek voelt weer anders en vergt soms wat gewenning. Als meerdere gitaren er alleen maar voor zorgen dat ik eerst een tijd moet bedenken waar ik op wil gaan spelen en dan weer moet wennen aan de andere hals dan is het naar mijn mening teveel.
    " Great minds think alike"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Dit vind ik wel herkenbaar. Jaren terug had ik ook veel gitaren maar uiteindelijk speel ik meestal maar op 1 a 2 gitaren echt regelmatig. Iedere nek voelt weer anders en vergt soms wat gewenning. Als meerdere gitaren er alleen maar voor zorgen dat ik eerst een tijd moet bedenken waar ik op wil gaan spelen en dan weer moet wennen aan de andere hals dan is het naar mijn mening teveel.
    Wat een fantastisch luxe probleem!
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Einzeln Bekijk bericht
    Godsamme, en dat terwijl ik een grap maakte.
    Sorry!!!!!!

Senior Member

Standaard

Ik merk zelf dat het af en toe goed is je 'stal' te herevalueren. Een tijdje lang had ik diverse gitaren soort van dubbel; ofwel als back-up ofwel met andere pickup configs, ofwel omdat ik ze in 2 bands met verschillende stemmingen gebruikte. Maar ja, 1 van de bands stopt en de liefde was al aan 't bekoelen, dus 1 v.d. 2 gaat eruit (had 2 Hamer Vector Flying V's bijv, waarvan 1 voor een Priest-tribute).

Door de jaren heen wist ik ook steeds beter/specifieker wat ik wilde. Dus, hoppa, 2 super-strats (bolt-ons) met Floyds eruit en een super-strat met set neck, string-through body ervoor terug. Zoveel meer sustain, akoestisch klinkt ie al makkelijk 50% luider.
    Te veel gear? Tja, ik probeer momenteel onder de 15 gitaren te blijven, dat lukt me, maar mocht ik over x tijd ineens meer ruimte, geld en/of GAS hebben, kan die grens zomaar worden opgerekt. Wel hebben m'n gitaren tot nu toe altijd een individueel nut/bestaansrecht. Heb bijv. 3 Les Pauls (waarvan 2 Customs); 1tje is de allround vette topplank (m'n Randy Rhoads); 1tje is de beukmachine (zwarte LPC met Super D/36th PAF) en 1 is de helderdere 'classic rock meets EVH' Kossoff/Moore Standard (Norton/Air Norton). Allen met push/pull pots uiteraard.

Ik hang zelf ook de schilder-analogie aan (gitaren zijn kleuren; voor een vrolijk schilderij gebruik je een stuk minder zwart. )
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten