Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 17 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 170

Discussie: Te veel gear?

Senior Member

Standaard

Kortom gezegd: Doe waar JIJ blij van wordt! Is dat met 1 gitaar, dan is dat prima! Is dat met 400 gitaren en 50 versterkers: Prima! Jij moet zorgen dat Jij gelukkig wordt in dit leven, en alleen jij weet hoe dat moet.

En je druk maken om andermans gear is echt onzin. Of meneer Vrienten nou gelukkig wordt van 400 gitaren, van 6 mercedessen of alleen met een nieuwe broek voor dit voorjaar, dat zal mij worst wezen. Het zijn zijn centen en zijn spullen. Hopelijk wordt hij er erg blij van, want hij heeft er hard genoeg voor gewerkt.

Senior Member

Standaard

En tenslotte om even op de topictitel terug te komen: Je hebt alleen teveel gear als je de deur niet meer dicht krijgt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Ik heb het al eens vergeleken met een kunstschilder. Die geef je ook niet maar 1 kleur verf. Elk instrument of versterker bied de speler een kleur meer aan ,vergroot dus z`n mogelijkheden en prikkelt de inspiratie. Van Gogh of Rembrandt in zwart-wit is ook geen gezicht.
    Knappe analogie.
    Nu mijn vriendin dit nog wijsmaken.

Standaard

teveel gier zei de boer...

Ik denk dat naast je electrische gitaar het makkelijk is om een acoustisch ding te vergoeilijken zodat je op de camping oid een moppie kan spelen.
    En als je liedjes opneemt moet je ergens bas op doen.
    enne zonder reservegitaar op het toneel gaan staan is toch eigenlijk niet slim?
    En iedereen hoort het verschil tussen humbuckerplanken en enkelspoels.
    Je kan bij alternatieve stemmingen toch niet je show stilleggen?
    En een twaalfsnarige gitaar lijkt niet op een zessnarige.

enz enz. heeeee, ik heb ineens een collectie!
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Standaard

Vergeet de omliggers niet Showband: mandoline en ukelele voor erbij, en een resonator natuurlijk! En een spaanse gitaar is ook broodnodig. En dan nog eentje met cutaway en elementje.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

"Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

Senior Member

Standaard

Precies.
    Eigenlijk moet ik ook nog een london city hebben, of iets van dat caliber, om met verschillende stemmingen op te klooien; vind het jammer om mijn goede en goed afgestelde gitaren voor te moeten gebruiken. En ik merk dat ik een bas mis, misschien zo een Squier VI.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    En je druk maken om andermans gear is echt onzin. Of meneer Vrienten nou gelukkig wordt van 400 gitaren, van 6 mercedessen of alleen met een nieuwe broek voor dit voorjaar, dat zal mij worst wezen. Het zijn zijn centen en zijn spullen. Hopelijk wordt hij er erg blij van, want hij heeft er hard genoeg voor gewerkt.
    Druk maken vind ik altijd zo'n rare overdrijving. Vind het bij zo'n Vrienten een beetje misplaatst, dat plaats ik hier, ik lees ter ontspanning wat van de reacties en ik ga weer verder met mijn leven.

Het verband ontgaat me hier trouwens:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    En ik blijf erbij, dat mensen die vinden dat anderen teveel gear kopen, maar weer eens wat meer gitaar moeten spelen.
    Hier staat eigenlijk: mensen met weinig gear spelen te weinig gitaar. En mensen met veel gear spelen meer gitaar. Is natuurlijk onzin.

Vind zelf niet dat ik te veel of te weinig gear heb. Heb vier gitaren; soms eentje meer, meestal eentje minder. Ook nog een stuk of zes pedaaltjes. Heb eigenlijk nooit dringend iets nodig.

Senior Member

Standaard

Komt bij dat Vrienten best een begenadigd componist is.
    Moet je niet alleen Doe Maar denken, ik heb zijn naam regelmatig onder soundtracks van films zien staan die heel aardig zijn.
    Left Luggage bijvoorbeeld.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Ik heb het al eens vergeleken met een kunstschilder. Die geef je ook niet maar 1 kleur verf. Elk instrument of versterker bied de speler een kleur meer aan ,vergroot dus z`n mogelijkheden en prikkelt de inspiratie. Van Gogh of Rembrandt in zwart-wit is ook geen gezicht.
    Nee maar die maken hun kleuren op een palet of liever nog op het doek. Ze hebben niet voor elke gewenste kleur een nieuw tubetje.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Einzeln Bekijk bericht
    Nee maar die maken hun kleuren op een palet of liever nog op het doek. Ze hebben niet voor elke gewenste kleur een nieuw tubetje.
    Karel Appel wel. En soms zo maar een vreselijke hoop tubetjes voor één schilderij. Zeker in zijn action painting periode.
    Er ligt overigens enige tijd tussen Karel's action en de Action action. Snappu? Zo niet, geen probleem. Een grapje uitleggen is niet leuk.
    Vriendelijke groet, Gus

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten