Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 17 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 170

Discussie: Te veel gear?

Senior Member

Standaard

Ik heb het al eens vergeleken met een kunstschilder. Die geef je ook niet maar 1 kleur verf. Elk instrument of versterker bied de speler een kleur meer aan ,vergroot dus z`n mogelijkheden en prikkelt de inspiratie. Van Gogh of Rembrandt in zwart-wit is ook geen gezicht.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

Standaard

Zerokunst in allemaal kleurtjes ook niet. M.a.w.: wat wil je bereiken en wat heb je daarvoor nodig?

Senior Member

Standaard

Sja, in de beperking herkent men de meester, zo is het ook wel weer. Je kan maar 1 gitaar tegelijk bespelen dus meer heb je niet nodig. De rest is lol en fun. En dat belangrijk, zonder lol en fun is het leven tamelijk zinloos. Of je moet gelovig zijn, dan is lijden uitgestelde fun.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Sja, in de beperking herkent men de meester, zo is het ook wel weer. Je kan maar 1 gitaar tegelijk bespelen dus meer heb je niet nodig. De rest is lol en fun. En dat belangrijk, zonder lol en fun is het leven tamelijk zinloos. Of je moet gelovig zijn, dan is lijden uitgestelde fun.
    Voor onze toetsenist is het probleem eerder andersom - en dat zou ik ook hebben, denk ik. Hij kan oneindig veel dingen uit zijn macbook toveren, en heeft dus meestal geen idee wat hij moet doen.

Senior Member

Standaard

Dat is mijn punt. Teveel mogelijkheden leidt af. Oneindig dingen uit je macbook toveren is geen muzikale eigenschap.

Senior Member

Standaard

ik begrijp de topictitel helemaal niet..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dat is mijn punt. Teveel mogelijkheden leidt af. Oneindig dingen uit je macbook toveren is geen muzikale eigenschap.
    Ach, is het wel een muzikale eigenschap dat ik het liefst op een Gretsch speel over een versterker die nét niet meer clean is?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ach, is het wel een muzikale eigenschap dat ik het liefst op een Gretsch speel over een versterker die nét niet meer clean is?
    Da's niet zo zeer een eigenschap als wel een basale beschaving.
    Daarvan kunnen we er niet genoeg hebben.

Vriendelijke groet, Gus

Senior Member

Standaard

amen to that

Senior Member

Standaard

Ik vindt nog steeds teveel excuses en smoezen naar mijn zin Iedereen moet het toch gewoon lekker zelf weten? Al die gear resulteert echt niet in een artistieker artiest hoor, dat zit tussen die man/vrouw zijn/haar oren! Ik zag mensen geweldige optredens geven op maar een gitaar (en ook niet altijd de duurste) en ik zag mensen geweldige optredens geven met een hele gitaartoko op het podium. Mensen moeten kopen waar zij zichzelf fijn bij voelen, en of dat nu een, drie, of 28 gitaren zijn kan me echt weinig boeien. De kunst komt uit de artiest, en niet uit zijn gear.

En ik blijf erbij, dat mensen die vinden dat anderen teveel gear kopen, maar weer eens wat meer gitaar moeten spelen. Muziek maken is de kunst, en gear verzamelen is maar een hobby.

Of ze zijn jaloers en het is echt te moeilijk voor ze om te zeggen: Dat zou ik ook willen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten