Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 17 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 170

Discussie: Te veel gear?

Senior Member

Standaard

Ach ja..., te veel gear terwijl je niet zo een goede goede gitarist bent is voor de economie toch. Wat dacht je anders van "wielrenners" met te dure verder lichte carbon racefietsen die zijn afgemonteerd met de lichtste van de lichtste onderdelen maar die zelf ruim 10 kilo te zwaar zijn!
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

Senior Member

Standaard

Zo zie je maar, iedereen heeft z'n eigen valide motivatie om juist wel of niet een (veels) te dure plank,
    aan te schaffen, en hoeveel je er echt nodig hebt... tja, das ook al weer zo heerlijk subjectief.

Standaard

Iemand op een ander forum goot het laatst mooi in formulevorm.

Het aantal gitaren dat je nodig hebt is n+1, waarbij n het aantal gitaren is dat je hebt.

Het maximum aantal gitaren dat je kunt hebben is s-1, waarbij s het aantal gitaren is waarbij je vrouw je het huis uit schopt.

Senior Member

Standaard

Lekker analytisch! Zo begrijpen we het tenminste! Zelf ff je break even point uitrekenen en klaar is Kees :-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Senior Member

Standaard

Daar heb ik in ieder geval mazzel, want mijn vriendin merkte gisteren nog op dat de vier gitaren die nu aan muur hangen in de woonkamer wat teveel naar rechts hingen. Haar voorgestelde oplossing: met een extra gitaar aan de linkerkant oogt het mooier symmetrisch . Nu nog even wachten op die financiele meevaller ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big E Bekijk bericht
    Iemand op een ander forum goot het laatst mooi in formulevorm.

Het aantal gitaren dat je nodig hebt is n+1, waarbij n het aantal gitaren is dat je hebt.

Het maximum aantal gitaren dat je kunt hebben is s-1, waarbij s het aantal gitaren is waarbij je vrouw je het huis uit schopt.
    Vriendin voor erbij?

Super Moderator

Standaard

Ik weet dat Steve Vai 263 gitaren heeft en ik wil zijn standpunt wel herhalen: Ik bewaar geen gitaren om te bewaren, ik geef niks om vintage. Ik bewaar gitaren die ik gebruik. Daar zit voor mij persoonlijk een punt, ik heb 7 gitaren maar gebruik ze allemaal hoewel ik het meest speel op 1. Ik heb wel gevoel met mijn collectie maar bewaar geen gitaren uit sentiment, ik heb een zero-tolerance voor gitaren die niet in orde zijn. Dan worden het gewoon vogelhuisjes.
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Ik weet dat Steve Vai 263 gitaren heeft en ik wil zijn standpunt wel herhalen: Ik bewaar geen gitaren om te bewaren, ik geef niks om vintage. Ik bewaar gitaren die ik gebruik. Daar zit voor mij persoonlijk een punt, ik heb 7 gitaren maar gebruik ze allemaal hoewel ik het meest speel op 1. Ik heb wel gevoel met mijn collectie maar bewaar geen gitaren uit sentiment, ik heb een zero-tolerance voor gitaren die niet in orde zijn. Dan worden het gewoon vogelhuisjes.
    Zit wel wat in, maar in mijn geval heeft het weinig nut om gitaren weg te doen. Ik behandel mijn gitaren als *mijn* gitaren, en niet met de intentie ze weer te verkopen - dus ben niet bang om te modden. Daardoor zal de verkoopwaarde meestal erg laag zijn.

Maar goed, de twee gitaren waar ik het minste mee heb - eigenlijk zo goed als niets, denk ik - heb ik uitgeleend.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Daar heb ik in ieder geval mazzel, want mijn vriendin merkte gisteren nog op dat de vier gitaren die nu aan muur hangen in de woonkamer wat teveel naar rechts hingen. Haar voorgestelde oplossing: met een extra gitaar aan de linkerkant oogt het mooier symmetrisch . Nu nog even wachten op die financiele meevaller ...
    Dat heb je goed voor elkaar maat

Heb zelf nu 7 gitaren en counting. Meeste is ook geen duur spul om budgettaire redenen, maar wat ik niet gebruik gaat linea recta de deur uit. Mijn allereerste gitaar? Weg gedaan zodra ik mijn Fender strat had, het ding bleef anders toch maar in de tas liggen.

En ach, wat noem je duur? Mijn drie main gitaren liggen rond de 650 nieuw, dat zijn toch echt zeer deugdelijke instrumenten als je het mij vraagt. Mag ook wel voor dat geld vind ik. Heb dan nog twee recente Squiers, dat zijn misschien geen gitaren die nooit weg mogen, maar ik gebruik ze nu graag. Ze spelen en klinken méér dan prima, neem ze graag mee naar optredens/repetitie. Kan er niet mee zitten dat ze maar goedkoop zijn, ze doen precies wat ik er van verlang.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Dat heb je goed voor elkaar maat
    Ach, zo heeft iedereen z'n dingen, mijn vriendin accepteert andere dingen weer minder goed.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten