Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 17 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 170

Discussie: Te veel gear?

Standaard

Even wat nieuw leven inblazen. Toen ik Henny Vrienten in Gitaarjongens zag, werd ik wel een beetje misselijk. Die gast kan amper drie kampvuurakkoorden spelen en loopt toch elke week met een nieuwe gitaar onder zijn arm weg. Dat slaat nergens op en is puur materialistisch.

Maar als je genoeg geld en ruimte hebt, je hebt er plezier aan en je kan redelijk spelen, why not? Vind 20 gitaren o.i.d. wel onnodig veel.

Senior Member

Standaard

ach, te veel...., wat is te veel? Ik heb er nu 8 en daar is er maar 1 uit nostalgische reden van. Verder heeft er 1 een functie die ik momenteel niet veel nodig heb, ik heb dat ding wel geprobeert te verkopen maar ik ga hem echt niet weggeven, ik heb hem in de toekomst vast nog wel eens nodig dus die mag hier ook nog gewoon blijven wonen. De rest mag regelmatig mee om eens "lekker buiten te spelen" maar thuis pak ik eigenlijk altijd de zelfde gitaar..., tja te veel? Ik weet het niet, bij mij krijgen ze wel allemaal geregeld nieuwe snaren en een poetsbeurt, dat kost eigenlijk best wel serieus tijd en geld.

Senior Member

Standaard

Wat een vreselijk domme discussie. Als iemand geld teveel heeft mag ie daarmee doen wat ie wil. Toch? Iedere kneus onder ons met maar drie gitaren zou willen dat ie er 180 kon betalen, maar als iemand anders het doet dan is het teveel en mag het niet?

Senior Member

Standaard

oh en om te verduidelijken: ik heb er tegenwoordig nog drie die goed bespeelbaar zijn, en een stuk of drie wrakken met sentimentele waarde

Standaard

Ik denk zelfs dat Henny zeker wel vier akkoorden kan spelen, wat een gelul zeg.
    Persoonlijk ben ik een heel berooerde gitarist en bassist maar heb van alles heel veel, moet ik mij nu schuldig gaan voelen ?
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

Standaard

Precies, idem hier. De hobby is niet enkel het muziekmaken zelf.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    Wat een vreselijk domme discussie. Als iemand geld teveel heeft mag ie daarmee doen wat ie wil. Toch? Iedere kneus onder ons met maar drie gitaren zou willen dat ie er 180 kon betalen, maar als iemand anders het doet dan is het teveel en mag het niet?
    Dikke +1, (behalve voor je kreet "geld teveel".)
    Ik hoor nooit iemand die zich de spullen kan veroorloven zeggen dat het niet goed is. Dat is voorbehouden aan hen:
    1) die het zich niet kunnen veroorloven,
    2) hen die teveel onder de plak van hun partner zitten,
    3) hen die er prat op gaan purist te zijn en vinden dat alle klankmatige zaken uit hun vingers moet komen omdat het anders minder hgoed is.

Standaard

ik speel nu 10 jaar gitaar en ik wou ook altijd maar meer en meer gitaren en amps enzo.
    nu bij het ouder worden besef je welke gitaren en amps je echt nodig hebt. je komt er na een zoektocht achter welke gitaren je het beste liggen.
    ik heb op de kop 40 gitaren gehad en heb er nu nog 5 waarvan er 2 te koop staan.
    ik vond het altijd super cool om een hele kamer vol gitaren en amps enzo te hebben maar nu vind ik het mooi om een kleine setup te hebben met 2 plankjes ernaast enzo. ik heb een rack en een beest van een mesa boogie maar ik ben ongelooflijk blij met mijn kleine orange dark terror. zo'n kleine top heeft echt iets vind ik.
    eigenlijk is dit wel raar he? ga je met de jaren gewoon met minder tevreden zijn of hoe zit dat nu?
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powderfinger Bekijk bericht
    Even wat nieuw leven inblazen. Toen ik Henny Vrienten in Gitaarjongens zag, werd ik wel een beetje misselijk. Die gast kan amper drie kampvuurakkoorden spelen en loopt toch elke week met een nieuwe gitaar onder zijn arm weg. Dat slaat nergens op en is puur materialistisch.
    En dan toch miljoenen plaatjes verkopen.

Was mij dat maar gelukt.

Laat die gast lekker elke week een gitaar kopen. De kans dat 'ie tzt weer gitaren gaat verkopen wordt alleen maar groter en ik koop liever een 2ehands.

Ik ben bezig om een stuk of 16 planken te verzamelen. Alleen al voor de verschillende stemmingen waarin ik speel. Is ook materialistisch.

Standaard

Ik denk dat het onderwerp vooral wringt bij mensen die het zich financieel (net) niet kunnen veroorloven en toch meer spullen blijven kopen. Komt wellicht doordat zij niet helemaal helder hebben welke rol gitaarspelen nou echt in hun leven speelt. Puur financieel gezien is er veel voor te zeggen om 2000 euro te steken in de aflossing van een hypotheek, een studiepotje voor de kinderen, noodfonds voor vervanging CV-ketel of spouwmuurisolatie; niet in een topklasse elektrische gitaar.

Ik heb een jaar of 5 geleden een Mexicaanse strat gekocht (500 euro?) en daarvoor op mijn kop gekregen van vrienden die wisten dat ik mijn studieschuld nog niet had afbetaald en geen spaargeld heb. Als het nou mijn enige fatsoenlijke gitaar was geweest dan had ik hun opmerkingen eenvoudig naast me neer kunnen leggen...

Muziek maken is een hobby, en een hobby mag wat kosten. Maar als je een verzameling instrumenten aanlegt die niet in verhouding staat tot je inkomenspositie, krijgt het vroeg of laat iets sneus.

Als je nieuwe gear nodig hebt: go for it! Zo lang je voor jezelf maar goed kunt formuleren wat 'nodig hebben' nou echt betekent.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

"Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten