Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1095 van 1260 EersteEerste ... 955959951045108510931094109510961097110511451195 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.941 t/m 10.950 van 12594

Discussie: Post je collectie

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soup Bekijk bericht
    Hoe klinkt die SG zoot suit? Altijd al mooie gitaren gevonden.
    Het is de eerste SG die niet "kopzwaar" is. Super-sustain door het laminaat en natuurlijk de T500 humbucker voor de grease. Ideaal voor vette solo's.

Senior Member

Standaard

100+ gitaren? Hoe houd je dat nou een beetje onderhouden en van verse snaren voorzien?

Senior Member

Standaard

Niet want je speelt er nauwelijk op. Als je een uur per dag speelt heb je na een jaar drie uur op een gitaar gespeelt. Ik denk dat roest eerder toeslaat dan uitgeleefd. Maar het gaat je meer om verzamelen dan het gitaarspelen dus het maakt niet uit, snaren in topconditie. Ik denk dat Billy Gibbons -ver boven de 1000 gitaren- van heel veel koffers niet weet wat er in zit.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 7 maart 2014 om 12:54

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Niet want je speelt er nauwelijk op. Als je een uur per dag speelt heb je na een jaar drie uur op een gitaar gespeelt. Ik denk dat roest eerder toeslaat dan uitgeleefd. Maar het gaat je meer om verzamelen dan het gitaarspelen dus het maakt niet uit, snaren in topconditie. Ik denk dat Billy Gibbons -ver boven de 1000 gitaren- van heel veel koffers niet weet wat er in zit.
    Inderdaad, de meeste zijn"Case-queens". In de band speel ik al sinds 1987 op dezelfde basgitaar. Een Steinberger XM2.

Senior Member

Standaard

Dat doet me denken aan Harry, een bekende gitaarverzamelaar van Ibanezzen die ook met een aantal Gibsons op een beurs stond. Ach, mompelde hij tussen neus en lippen door, thuis speel ik altijd op een oude Tokai.

Maar het is een bijzondere verzameling in de zin van lim. editions? Is het gokken op stijgende prijzen?

Senior Member

Standaard

Dat doet me denken aan Harry, een bekende gitaarverzamelaar van Ibanezzen die ook met een aantal Gibsons op een beurs stond. Ach, mompelde hij tussen neus en lippen door, thuis speel ik altijd op een oude Tokai.

Maar het is een bijzondere verzameling in de zin van lim. editions? Is het gokken op stijgende prijzen?
    Dè Harry die zo nu en dan ook op MP staat met zijn Ibanezzen?

Senior Member

Standaard

Dat zou zomaar kunnen, ik schat de populatie van Harries + collectie Ibanezzen bijzonder laag in.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    100+ gitaren? Hoe houd je dat nou een beetje onderhouden en van verse snaren voorzien?
    Niet
    inderdaad, niet, alleen de gitaren waar je geregeld op speelt krijgen nog wel eens nieuwe snaren, of als je er één gaat verkopen.

ik heb dus niet meer de grootste verzameling van gitaarnet , of was fred dons mij ook al voorbij gestreefd?
    die heeft ook grote en mooie collectie, mijn collectie krimpt de laatste tijd, net weer een paar van de muur geplukt die morgen in zuidbroek in de verkoop gaan.

Standaard

Gibson geeft inderdaad een meerwaarde, alleszins beter dan een spaarboek. Dat komt door de waanzinnige dealer-politiek van Gibson. Door het aantal verkooppunten te beperken liggen de "gebruikte" Gibsons erg goed in de markt. Als je je richt de limited editions en "specials" die de Duitse dozenschuivers NIET hebben dan kan je een waardevolle collectie opbouwen. Het kost alleen veel tijd en zoekwerk.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    inderdaad, niet, alleen de gitaren waar je geregeld op speelt krijgen nog wel eens nieuwe snaren, of als je er één gaat verkopen.

ik heb dus niet meer de grootste verzameling van gitaarnet , of was fred dons mij ook al voorbij gestreefd?
    die heeft ook grote en mooie collectie, mijn collectie krimpt de laatste tijd, net weer een paar van de muur geplukt die morgen in zuidbroek in de verkoop gaan.
    sinds dit weekend zit ik op 132 en dat zijn de complete gitaren, ik heb nog een kleine 20 in onderdelen , ik zou er dolgraag een stuk of 100 weg willen doen maar ik weet bij god niet welke ik moet kiezen om weg te doen
    life sucks and then you die

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten