100+ gitaren? Hoe houd je dat nou een beetje onderhouden en van verse snaren voorzien?
Niet want je speelt er nauwelijk op. Als je een uur per dag speelt heb je na een jaar drie uur op een gitaar gespeelt. Ik denk dat roest eerder toeslaat dan uitgeleefd. Maar het gaat je meer om verzamelen dan het gitaarspelen dus het maakt niet uit, snaren in topconditie. Ik denk dat Billy Gibbons -ver boven de 1000 gitaren- van heel veel koffers niet weet wat er in zit.
Laatst gewijzigd door Pepe; 7 maart 2014 om 12:54
Dat doet me denken aan Harry, een bekende gitaarverzamelaar van Ibanezzen die ook met een aantal Gibsons op een beurs stond. Ach, mompelde hij tussen neus en lippen door, thuis speel ik altijd op een oude Tokai.
Maar het is een bijzondere verzameling in de zin van lim. editions? Is het gokken op stijgende prijzen?
Dat zou zomaar kunnen, ik schat de populatie van Harries + collectie Ibanezzen bijzonder laag in.
inderdaad, niet, alleen de gitaren waar je geregeld op speelt krijgen nog wel eens nieuwe snaren, of als je er één gaat verkopen.
ik heb dus niet meer de grootste verzameling van gitaarnet, of was fred dons mij ook al voorbij gestreefd?
die heeft ook grote en mooie collectie, mijn collectie krimpt de laatste tijd, net weer een paar van de muur geplukt die morgen in zuidbroek in de verkoop gaan.
Gibson geeft inderdaad een meerwaarde, alleszins beter dan een spaarboek. Dat komt door de waanzinnige dealer-politiek van Gibson. Door het aantal verkooppunten te beperken liggen de "gebruikte" Gibsons erg goed in de markt. Als je je richt de limited editions en "specials" die de Duitse dozenschuivers NIET hebben dan kan je een waardevolle collectie opbouwen. Het kost alleen veel tijd en zoekwerk.
Favorieten/bladwijzers