Mijn board in de bekende Showmaster48-kist. Die hele binnenkist kan er uit, zodat ik bij nette feestjes enkel een gestofferd doosje voor me heb liggen. Het kabelwerk (onder de klep) moet ik nog af maken, daar komt een patchpaneel in met Powercon-in, signalen en een tweetal Powercon-outs om zaken voor op het podium te voorzien van 230V.
Het bakje rechts is een zelfgemaakte pageturner voor bladmuziek/teksten. Klinkt geavanceerd, maar er zit gewoon een gesloopte muis in. Die twee knoppen zijn de linker-en rechtermuisknop. Vandaar dat de UP/DOWN in feite andersom zitten.
Volgende keer maak ik de boel ook schoon voor ik een foto maak, excuus ;-)
![]()
Oorspronkelijk geplaatst door Bruce
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Nou ja, pedaaltjes om bijvoorbeeld Powerpoint-presentaties te bedienen bestaan al. Voor het echte professionele werk heb je Airturn; Een bluetooth doosje waar je twee willekeurige schakelaars aan kunt hangen via jack (bijvoorbeeld de bekende FS-5's van Boss). Zo'n setje kost echter 135 euro! Dit kostte me twee schakelaars, een stuk alu kabelgoot en een oude muis. De geluidstechneut heeft dit destijds voor me in elkaar gezet.
Er hangt nu nog een lange USB-kabel aan, maar ik ga de electronica in dat bakje verplaatsen naar mijn rek. Zo kan ik het signaal van die schakelaars gewoon mee laten lopen door m'n multi.
Oorspronkelijk geplaatst door Bruce
Favorieten/bladwijzers