Oorspronkelijk geplaatst door
vulvasonic
Valt nog wel mee. Ik bedoel, het klopt allemaal wel wat je zegt, maar de verschillen zijn binnen het toelaatbare gebleven. De P90 is idd vervangen, maar je kunt tegenwoordig hele gave humbucker sized P90 elementen kopen (mocht je voor dat 'authentieke geluid' willen gaan. Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat één van de vorige eigenaren al rekening heeft willen houden met een mogelijke terugplaatsing van een P90. Ik heb geen timmermansoog, maar ik zou bijna zweren dat het allemaal gewoon past. De brug is idd niet origineel, maar (en vergeef me als het niet zo is) een ouwe brug lijkt me geen onoverkoombaar probleem, wel? De tuners zijn vervangen, maar tot zover ik weet waren de orginele tuners ronduit kut. Als ik een volledig orinele 330 uit 1961 kon scoren, zou ik meteen een nieuwe (betere) set tuners erbij kopen en de originele wegflikkeren. Rotzooi. Troep!

Trouwens, de nieuwere zijn niet overdreven veel beter. Die overspray zal best. Ziet er zeer netjes uit voor zo'n oud lijk (wel een mooi lijk!).

En ook de plaatsing van de strapbutton zie ik persoonlijk niet als de meest afgrijselijke beslissing. Het zal me zogezegd een worst wezen.
Nee, ik zie het als een geweldige kans voor een echte liefhebber om een zeer oud (en doorgaans zeer goed) instrument te bemachtigen. De prijs is er wel naar. De 330 met 1 element zul je niet veel tegenkomen. En om daar die humbucker te laten zitten..., mwoah, ik zou het niet doen. Ik zie een mooi stukje geschiedenis die je niet snel nog eens teggen zal komen. Aan de andere kant, voor dat geld kun je nog veel meer, minstens zo mooie stukjes gitaargeschiedenis kopen. Maar ja, als die gitaar nu net toevallig al jaren jouw grote natte droomgitaar is.......

Favorieten/bladwijzers