Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
Thx, de h9 bevalt zeer goed! Ik heb voor mezelf gesteld dat mijn pedalboard achter in mijn combo MOET passen en de h9 plus PT geven me dat icm hoge kwaliteit audio. Wel zit je daarmee dan vast aan de sausjes van eventide en carl martin over je geluid maar ach, ik heb zowaar al mindere sausjes geproefd.
Als ik de h9 vergelijk met bijv de m9 dan is het grote verschil in allereerste instantie het overeind blijven van je gitaargeluid, ik miste op dat vlak echt iets bij de m9. En dan heb je nog eens de kwaliteit van de fx van de h9!
Ook gaf de m9 problemen met het expressiepedaal, meer dan eens wilde zomaar de polariteit omdraaien. Is me ook gebeurd op een klus waar dat echt niet kon. Ik heb daar echt peentjes zitten zweten, dat kan dus echt niet. Ik heb toen speciaal nog line6' eigen expressie pedaal gekocht maar dat veranderde niets. Op de h9 sluit ik mijn oude boss/roland ev5 aan, die hoef je dan geen eens te calibreren en werkt volstrekt probleemloos alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
Ik heb de h8 idd voor de amp omdat ik alle drive uit de PT haal. Bovendien zou ik als ik de loop zou gebruiken dat paralel doen en dat kan dan weer niet omdat ik ook de wah uit de h9 haal. Eventide gaat ook een 'h9 core' uitbrengen, dat is een h9 met alleen 2 harmonizer algoritmes die zo'n 100 euro goedkoper wordt dan de h9. Die core is vooral interessant voor h9 bezitters omdat je alle algoritmes uit je h9 account naar de core kunt overpompen. Als het nou echt zou gaan kriebelen zou ik zo'n core nog altijd in de paralelle loop kunnen hangen, maar voorlopig ben ik zeer tevreden.
Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 4 februari 2014 om 13:34
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
duidelijk verhaal! Dat van dat Eventide sausje snap ik helemaal. Maar je kan de effecten natuurlijk zo tweaken als je wilt, maar nog hoor je misschien dat sausje (?).
Kun je bovenstaande twee zinnen nog wat verder uitleggen? niet hoeven kalibreren heb ik nog nooit eerder gehoord bij een multi-effect.
En dat 'overpompen uit je eigen account' begrijp ik niet helemaal. Voor 100 euro meer zou ik toch eerder voor de gewone H9 gaan, maar volgens mij wordt het zo'n 200 euro verschil.
www.gitaarschoolweert.nl
Ja dat eventide sausje hoor je er na getweak ook wel doorheen, of dat bevalt is natuurlijk een kwestie van smaak. Of mss juist van geen smaak zoals een oud docent aan het conservatorium dat noemde...
Ik had ook nog nooit meegemaakt dat je niet eerst moet kutten en frutten om je expressie pedaal aan de gang te krijgen. Bij mijn h9 en ev5 -wellicht een goede combi?- was het plug&play. Ik stond er zelf ook wel van te kijken.
De h9 komt standaard met 8 algoritmes. Eventide 'nodigt' je uit om een account aan te maken door twee gratis algoritmes en het gebruik van de h9 edit software in het vooruitzicht te stellen. Ze zijn echt niet gek bij eventide want als je account is aangemaakt ben je op hun radar én heb je toegang tot de online store. Daar kun je algoritmes bijkopen á 20 dollar/stuk.
Btw, de edit sofware is ideaal!
De aanschafprijs is hoog voor een enkel pedaal -h9 tov line6 m5 is bijna factor x5- maar eerlijk gezegd vind ik het niet duur gezien de geboden kwaliteit.
Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 4 februari 2014 om 13:36
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
hmmm...omslachtig allemaal. Ik dacht bij de Core twee harmonizer algoritmes zaten?
En nog een vraag: werkt het schakelen op het pedaal zelf stabiel en zonder schakelvertraging, vastlopers etc. als je hem hebt aangesloten op de software?. Zo zou ik hem live willen gaan gebruiken om real time de effecten te kunnen tweaken op mijn laptop.
Laatst gewijzigd door apekop; 4 februari 2014 om 12:00
www.gitaarschoolweert.nl
Oh damn, je moet even mijn hele lulverhaal vergeten dat de core alleen gesynct kan worden aan een h9 die al in je bezit is. Ik heb zojuist de aankondigingsmail van eventide over de core nog eens teruggelezen en ik heb het sync verhaal helemaal gemisinterpreteerd. Eventide schrijft dat de core extra interessant is voor h9 bezitters, ze zeggen verder helemaal niet dat de h9 gesynct hoort te worden aan een h9. My bad, ik zal die post hierboven maar gevoegelijk editten.
Anyway de core komt idd dus met 2 harmonizers en je zal er wellicht voor 20 dollar/pc algoritmes bij kunnen kopen.
Met de software geen vastlopers of gedoe vooralsnog. Wat wel jammer is, is dat zodra de h9 via usb is verbonden hij niet meer reageert op midi van mijn switcher dus je moet dan wel schakelen op het pedaal zelf. Er is wel iets vertraging, maar die is volgens mij niet meer dan wanneer je de h9 zonder control software gebruikt, ik zal er eens extra op letten. Ikzelf vind de vertraging die er is geen enkel probleem, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Het "grote" board wat in pedalboard land natuurlijk super klein en simpel is maar veel knoppen is gedoe en meer heb ik ook niet nodig.
![]()
Jezus die Marble man.. Wat een ding!
Maar jij hebt toch helemaal niet meer zo veel haar? Van waar die ventilator dan?
... als er rook van de snaren op gaat kringelen is het tijd voor de ventilator.![]()
Laatst gewijzigd door Pepe; 5 februari 2014 om 02:31
Ook weer flink aan het verbouwen geweest...
![]()
Favorieten/bladwijzers