Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39

Standaard

Ha ha, het leek erop of de arme man zelf wat gesnoven had in de US. Maar wat ik wel leuk vond om te zien, dat is dat er extra pedalen bijkomen, de Super Lead en de '65 Overdrive en dat klinkt vast weer heel erg goed.

Ik heb nog 2 power-amps maar als ik er weer eentje bij moet hebben, dan wordt het de Koch ;-)

Senior Member

Standaard

Ziet er mooi uit!
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Standaard

Klinkt in het echie heul errug lekkuh!

Mocht je op zoek zijn naar een nieuwe poweramp voor je gitaarcabs en pre-amps (modeler of buizen) test deze dan zeker uit alvorens je een besluit neemt.

Hulde aan Dolf!

Niet gelijk kopen hoor! Anders mis je de ervaring van het verschil tov de andere 1U Rackamps die minder dan 6 kg wegen
    2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30 CH & UK
    HOME: Kemper MK2, Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.

Standaard

Kleine duit in het zakje.

Op uitnodiging van Koch ben ik bij ze op locatie geweest om de ATR te testen met mijn eigen spullen.

Ze namen ruim de tijd, ondanks dat ze het enorm druk hebben. Kon lekker mijn gang gaan en op podium volume niveau zaken proberen.

Mijn gear:

Digitech GSP1101 pre-amp
    Matrix NL212 2x12 cab
    Strat

Mijn ervaringen:

- Een hoop volume voor 2x 45 watt. Met de ATR vol open op 2 kanalen en de GSP op 12 uur had ik al podium volume, dus meer dan genoeg headroom. De meeste preset volumes heb ik op 50-60, dus ook daar meer dan genoeg over.
    - Lekkere sound, ze komen echt heel dicht in de buurt van aan full tube versterker.
    - Ik moest de presets wat aanpassen aan de amp. Moest redelijk wat laag wegdraaien uit de cleane presets en laag toevoegen aan de overstuurde sounds.
    - Er zijn twee voicing knopjes per kanaal. Eentje voegt wat tophoog en presence toe, de andere doet iets met het laag. Ik vond de impact op de sound beperkt en heb ze uiteindelijk uit laten staan
    - De modellen vind ik ik even goed klinken als wanneer ik mijn TSL100 als power amp gebruik. Dus als poweramp prima, wat mij betreft
    - Fluisterstil en wordt niet extreem warm
    - Een zeer 3D geluid en net als met een buizenbak voel je de luchtverplaatsing

Al met al was ik erg onder de indruk.

Maar, uiteindelijk ben ik toch voor een full tube 2x15 watt handgebouwde power amp gegaan, waar ik bij toeval tegenaan gelopen was. Dat doet niets af aan de kwaliteit van de ATR. Als ik niet toevallig een goeie deal kon maken voor de full tube amp, was ik zeker gegaan voor de ATR.

Gr, MR

Standaard

En nog 1
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30 CH & UK
    HOME: Kemper MK2, Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.

Standaard

En nog 1

Standaard

en nog 1

Standaard

hallo allen,
    heb een beetje hulp nodig ,heb mijn axe nu een tijdje en verschillende versterkers uitgeprobeerd.en nog steeds
    gading niet gevonden.
    dus was mijn plan om een matrix gt1000 te bestellen .maar nu ik het verhaal over die koch amp lees begin ik te twijfelen .
    ik speel altijd in mijn homestudiootje nooit live dus hoge volumes zijn niet zo belangrijk wel zijn zo weinig mogelijk bijgeluiden belangrijk voor mij(ruis,en brom) dus is koch even stil als matrix en klinkt de koch op lagere volumes ook nog acceptabel gezien het een tube amp is?
    ben eens benieuwd of jullie mij hiermee kunnen helpen
    alvast dank
    en groeten claus

Standaard

Beste Claus,

De reden voor een matrix (transistor/lineair) of koch (hybride/dynamisch) is alleen om live met echte gitaarspeakers te werken voor de oomph. De Koch heeft wel een paar buizen maar het is GEEN buizenversterker. Een echte buizenversterker werkt met eindbuizen, en die heeft de Koch niet.

In jouw geval zou ik gewoon via je studiospeakers spelen of deze upgraden naar heel goede studiospeakers. MAAARRRRR

Als de axe-fx niet bevalt zou ik gewoon eerst de Kemper of iets anders proberen alvorens geld uit geven aan andere randapparatuur.

De axe-fx is namelijk nog steeds NIET in staat om een (een goed afgestelde) buizenbak qua speelgevoel, geluid en levendigheid 100% na te bootsen. Ze willen je graag anders doen geloven...maar geloof mij...de hoeveelheid gebakken onzin is in dit wereldje waanzinnig groot.

Er moet geld verdiend worden....

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten