Dat had ik ook, ik heb verschillende modellen geprobeerd en de meeste 'crunchen' snel. Deze blijft redelijk clean, ik ga hem morgen live testen dan kan ik meer zeggen.
Normaal komt hij met een open back cab, zoals ik zei heb ik de Best Cabinet closed back 2e hands kunnen oppikken en dit zal wel een verschil qua sound maken.
Op pedalen reageert hij niet zo schitterend, ik ben natuurlijk een heel andere amp gewoon waar ik met een Zvex BOR over speelde, bij de Dr Z vind ik dat hij wel goed reageert op de OCD.
Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
Fender Blackface family
De gitaar is van mijn broer, heeft een topic voor zichzelf verdiend.....
GASGASGASGASGASGASGASGASGAS![]()
Vette setup Henri H![]()
aha, een kenner!
toch op het vlak van belgische biertjes... ;-)
en die headjes zijn ook wel mooi zo!
En toch vraag ik me af of we niet beter een Metal zone hadden kunnen gebruiken...
Nondeju, prachtig spul!! Peavey, Marshall, Bogner, Engl en Mesa, meer heeft een rock/metal van zijn leven niet nodig!
BTW, hoe bevallen die Palmers? Gebruik je ze icm met de Mesa eindtrap voor stereo simulated outputs?
PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband
Alleen de Marshall is van mij hoor, hehe...Het is een fotootje uit de studio, waar we gister zijn wezen opnemen. De Bogner is een Extacy 100b, die erg zeldzaam schijnt te zijn, zijn er maar 150 van gemaakt of zo. Die is van m'n bandmaatje. De Mesa eindtrap schijnt zo nodig nog zeldzamer te zijn. Dat is een Coliseum 300 Stereo Power Amp en schijnt nog maar moeilijk aan te komen zijn heb ik me laten vertellen. Ik kan er je verder echt heel weinig over vertellen, sorry. Wat ik weet is dat de Marshall en de Bogner natuurlijk zijn gebruikt als main amps voor de opnames en de rest voor extra sporen, kijken of het wat gaat toevoegen. De Palmers stonden wel bij geloof ik, maar we hebben ook een cab gebruikt met mics, geïsoleerd in een hok. Ik heb heel even in dat hok gestaan, dat de deur ook even open moest, omdat ik wat natuurlijke feedback nodig had voor een eindnoot in een solo. Met een Marshall en een Peavey tegelijk aan op oorlogsvolume is best een leuke ervaring. M'n bandmaatje en de man van de studio stonden, buiten het hok, met de oren dicht en ik stond gewoon te genieten.
De eerste indruk van de gitaartracks met drum, zo uit de monitoren, was echt wow... Zo had ik het nog nooit gehoord, zo goed, dus nou maar hopen dat het eindresultaat me minstens net zo'n fijn momentje gaat geven.
Ik kan in ieder geval verklappen dat een Bogner Extacy en een Marshall JCM800 2210 echt een super combinatie is! Verrassing van de dag was dat Jensen speakers uit een Koch cabinet verrassend goed matchen met zowel de Marshall als de Bogner. We hadden de keus tussen V30's, G12-65's en die Jensens kwamen er elke keer als mooiste uit.
Al met al echt een geweldig middagje voor een high gain freak, maar dat behoeft geen uitleg denk ik.![]()
Laatst gewijzigd door Brum; 19 januari 2014 om 14:04
Heel vet Brum, ik weet zeker dat je daar een bruut geluid uit krijgt! Ik vroeg me de functie van die Palmers af, omdat ik zelf graag een stereo simulated output na mijn TriAxis+2:90 wil.
Maar inderdaad zeldzaam spul en mooi om te zien dat er nog mensen zijn die graag de buizen laten gloeienMet de AxeFx's van tegenwoordig, lijken de buizenamps wat op de achtergrond te raken.
Maar hoe heb je de boel gemic'd? Met SM57's?
En welke gitaren? Pups?
Laat maar eens een clip horen zodra je een sample hebt.
PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband
Favorieten/bladwijzers