Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 436 van 866 EersteEerste ... 336386426434435436437438446486536 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.351 t/m 4.360 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    ik stoor me over het algemeen nergens aan...
    ergens snap ik wel dat mensen een versterker kopen en dan toch een delay en wat chorus in de loop willen zetten met een wah tussen gitaar en amp en vervolgens moet alles ineens true bypass zijn, omdat al die dingen het geluid van de versterker beinvloeden...

ik doe het altijd anders, ik sluit alles aan en ga vervolgens met versterkerinstellingen kutten... het heeft toch geen zin om dit te doen zonder dat alles aangesloten is... als ik alles ineens zou bypassen zou het kale geluid niet om aan te horen zijn... ik bekijk de hele rig altijd als een geheel
    ik zie niet ieder deel als een apart deel, welke weer (ongewenst) invloed uitoefent op het andere deel en dus true bypass moet zijn

om dezelfde reden maakt het me ook niet uit of ik nou de bekende 6-kleurs patchkabelsetje gebruik of een verguld boetiekstelletje van 30 euro per stuk
    Eens, tonesuck is geen probleem. Noem het een feature
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Eens, tonesuck is geen probleem. Noem het een feature
    "tonesuck"
    het woord alleen al, verraadt in wat voor kamp jij je bevindt

Senior Member

Standaard

Ik speel ook nog steeds met die patchkabeltjes van een euro per stuk. Prima spul voor nu. Later als ik groot ben ga ik ook leker van dat dure spul kopen en hoor ik er ook bij. Maar tot nu toe lach ik me kapot als ik complimentjes krijg over mijn sound als ik met mijn cheap ass Les Paul via mijn 15 euro Boss DS1 gepatcht met €1 kabeltjes over mijn cheap ass Marshall DSL sta te rocken.

Senior Member

Standaard

DSL...
    10 jaar gehad, heeft me op 2 rotte buizen na, nooit in de steek gelaten

kan ik van de JVM helaas niet zeggen... had een van de eerste lichtingen met de bekende gloeizekeringen...
    na 5 jaar kreeg ik er toch trammalant mee en nu is het zaakje netjes hardwired...

is niet voor niks, dat ze nog steeds in azie gemaakt worden in een gefacelifte versie, voor de budgetmarkt...

Senior Member

Standaard

Blijft mooi he, al die extra redenen om iets te verdedigen, al heeft het er geen ene reet wat mee te maken. En daar was ie weer; de prijs! Ik vind het allemaal goed hoor. Lekker blijven lachen en iedereen tevreden. Dit soort reacties is ook de reden waarom ik verder nooit de drift heb om iets te bewijzen en 'testmeetings' ook aan me voorbij laat gaan. Als mensen bij voorbaat al dusdanig sceptisch zijn, dan zit er sowieso geen beweging meer in om iets vanaf volkomen nul te bekijken en haal ik m'n schouders op. Ik heb iets ondervonden, prima. De ander weer niet en da's ook goed en zo is iedereen tevreden. Ik blij er alleen bij, betere kabels (dus niet duurdere) geven minder weerstand, wat 'iets' doet met het geluid. Ik houd het in het midden of dat goed, of slecht is, maar het is gewoon meetbaar en er is niks geheim aan.

Allee, bij deze mijn pedalenbordje anno 17 januari 2014:

Met tonesuck pedalen! De velcro is inmiddels wel een beetje aan vervanging toe geloof ik en ziet er ook iets wat te rock-'n-roll uit (lees;ranzig).

Senior Member

Standaard

ho ff brum,
    ik heb nooit gezegd dat een stel kwaliteitskabels vs de regenboogdropveters geen verschil zou maken...

Senior Member

Standaard

Ik bedoelde jou ook niet specifiek hoor. Misschien lijkt dat zo, omdat mijn post na de jouwe kwam. Bijvoorbeeld de post van Luke-wannabe vond ik tekenend. Het lijkt wel of sommigen dusdanig sceptisch zijn, dat ze iets te bewijzen hebben of zo en ik snap niet zo goed voor wie.
    Laatst gewijzigd door Brum; 17 januari 2014 om 16:17

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik bedoelde jou ook niet specifiek hoor. Misschien lijkt dat zo, omdat mijn post na de jouwe kwam. Bijvoorbeeld de post van Luke-wannabe vond ik tekenend. Het lijkt wel of sommigen dusdanig sceptisch zijn, dat ze iets te bewijzen hebben of zo en ik snap niet zo goed voor wie.
    laten we het erop houden dat er meer wegen naar rome gaan... persoonlijk kan ik me in elke mening vinden, het is maar net wat voor diegene het beste werkt... ik gebruik momenteel een 8 parige multikabel van 10 meter voor m'n pedalenbak naar de versterkers... enige wat ik nog wil doen is multiconnectors gaan gebruiken, zoals een D'sub 25 pin...

Standaard

Toch maar eens een pedaltrain aangeschaft. Voorheen legde ik alle pedalen gewoon los voor me neer wat met optredens natuurlijk verre van ideaal is

Foto:

Hardwire tuner > Brunetti mercury box > Boss RV5 > Palmer octaver > Artec delay > TC ditto looper > amp.
    Alles wordt gevoed door een Harley Benton powerplant.

Plannen:

- Cheapo Thomann delay upgraden naar een degelijke. Nog geen idee wat het gaat worden. Enige voorwaarde is dat ik presets op kan slaan.
    - Palmer octaver vervangen door een EHX micropog (die wél polyfoon is).
    - Misschien nog een tremolo erbij.
    Laatst gewijzigd door TW-Pieter; 21 januari 2014 om 15:15

Senior Member

Standaard

Bestaat een dergelijke schakeling ook in de vorm van een kastje of pedaaltje wat je zo op je pedalboard kunt monteren?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten