Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 140 van 164 EersteEerste ... 4090130138139140141142150 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.391 t/m 1.400 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

Standaard

Dus... lak er terug afschuren en nog een laag primer opleggen en afschuren?

Senior Member

Standaard

tja, hangt af van hoe goed je je resultaat wil hebben. en één laag primer zal wsch niet genoeg zijn. dat soort hout wordt beter eerst met een poriënvuller gevuld. Lak gaat nl altijd nog wat inzakken, dus als je de porien met lak wil vullen, zal de grainstructuur later weer zichtbaar worden

Standaard

Volgende keer dan van verder spuiten en de grondlaag volledig effen maken?

Standaard

Kan je een blanke alkyd/acryl lak gebruiken om af te lakken op nitro cellulose? Blanke cellulose vind ik niet...

Senior Member

Standaard

Nee! en blanke nitro kun je gewoon bestellen bij Tonefactory of Guitarsupplies.

Senior Member

Standaard

als je het gewoon netjes wil hebben: alles terugschuren, filler/sealer aanbrengen om het hout te sluiten, volledig strak schuren
    dan aantal laagjes primer, weer volledig strak schuren
    dan pas een aantal kleurlagen en daar overheen een heel aantal strakke lagen blanke lak (10-15 lagen moet je niet schuwen als het je eerste keer is)
    daarna nat schuren met 1000, dan 1500, dan evt 2000 en dan polijsten met "grove" pasta (bijv commandant) en dan oppoetsen met bijv turtelwax.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik poets zelf liever niet met een wax, het komt nog wel eens voor dat ik bij het polijsten door de lak heen ga of op het laatste moment een kras maak (de lak wordt wat kwetsbaarder tijdens het polijsten,) en dan is is het als je met een wax gepoetst heb wat moeilijker te reparen, ik gebruik liever een fine polish
    life sucks and then you die

Standaard

Ik las nog even de beginpost en vroeg ik me dan toch af: moet je met 800 grit nat schuren voor je hem een paar weken laat rusten, na de paar weken of beide? (later hogere grit, natuurlijk)

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik schuur hem nog even voordat ik hem laat uitharden zodat de laatste oplosmiddellen er uit kunnen, op dat moment merk je ook direkt of je genoeg lak hebt gespoten, mocht je er door heen gaan dan kun je nog op tijd reparen, doe je dat over 4 weken dan ben je 4 weken kwijt
    als hij uitgehard is ga ik verder met fijner schuren
    life sucks and then you die

Standaard

Als je nu een gitaar een andere kleur wil geven, moetje hem dan helemaal schuren tot op het hout en moet je daarna dan alsnog een sealer en/of filler gebruiken?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten